با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
مدیریت دانش
امکان استقرار مدل مدیریت دانش بکوویتز و ویلیامز و تأثیر آن بر تسهیم دانش در کتابخانه‌های عمومی استان قم

مرتضی محمدی استانی؛ ابوالفضل شجاع فرد

دوره 6، شماره 3 (پیاپی 23) ، مهر 1398، ، صفحه 59-68

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.53928.1428

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر امکان‌سنجی استقرار مدیریت دانش بر اساس مؤلفه‌های مدل بکوویتز و ویلیامز و همچنین تأثیر مؤلفه‌های این مدل بر مولفه‌ی «تسهیم دانش» در کتابخانه‌های عمومی استان قم بود.روش شناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. جامعه‌ی آماری شامل کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم (92 نفر) بود. نمونه‌ی آماری بر اساس ...  بیشتر

فناوری اطلاعات
ارزیابی وب‌سایت‌های فدراسیون‌های ورزشی ایران بر اساس WQET

بهاره استادزاده مهربانی؛ مرتضی محمدی استانی

دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، ، صفحه 63-76

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی و رتبه‌بندی وب‌سایت‌های فدراسیون‌های ورزشی ایران براساس ابزار ارزیابی کیفیت دبلیو. کیو. ای. تی. است. روش: روش پژوهش به صورت توصیفی و از نوع پیمایش ارزیابانه است. جامعه پژوهش شامل 47 وب‌سایت‌ فدراسیون‌های ورزشی ایران است. ابزار پژوهش، ابزار ارزیابی کیفیت دبلیو، کیو، ای. تی. می‌باشد که وب‌سایت‌ها را با ...  بیشتر

مدیریت دانش
وب معنایی و کاربرد آن در مدیریت دانش

مرتضی محمدی استانی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1395، ، صفحه 21-32

چکیده
  هدف: مدیریت دانش و وب­معنایی از مباحث جدیدی است که در چرخه مدیریت و فناوری حوزه مفیدی را در سالیان اخیر پدید آورده است. براین ­قرار، هدف مقاله حاضر از یک سو مرور مفهوم و معماری وب­معنایی، و از سوی دیگر بررسی کاربردهای آن در مدیریت دانش است. روش­شناسی: پژوهش حاضر مروری- تحلیلی است و به منظور جمع­آوری اطلاعات از روش کتابخانه­ای ...  بیشتر