تجاری سازی دانش
محسن اعظمی
چکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثرات بازاریابی اینترنتی یکپارچه بر عملکرد آنلاین شرکتهای نمایه شده در پورتال مرکز توسعه تجارت الکترونیکی استان کرمانشاه است. روششناسی پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، با روش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش عبارت از کلیه مدیران شرکتهای دارای نماد اعتماد الکترونیک که در سایت ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثرات بازاریابی اینترنتی یکپارچه بر عملکرد آنلاین شرکتهای نمایه شده در پورتال مرکز توسعه تجارت الکترونیکی استان کرمانشاه است. روششناسی پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، با روش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش عبارت از کلیه مدیران شرکتهای دارای نماد اعتماد الکترونیک که در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای مجوز فعالیت بودند. یافتهها: بر مبنای یافتههای پژوهش که از تعداد 75 نفر از مدیران شرکتهای مذکور بهعنوان نمونه آماری به صورت تصادفی انتخاب شدند و اطلاعات موردنیاز، از طریق پرسشنامه با طیف هفت مرتبهای لیکرت جمعآوری شد. دادههای جمعآوری شده با نرمافزار آماری آموس، در سطح اطمینان 95 درصد و با استفاده از روش رگرسیون غیرخطی تحلیل شد. شواهد تجربی به دست آمده از آزمون فرضیهها حاکی از آن است که بین بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد آنلاین شرکتها رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. بحث و نتیجهگیری: نتایج یافتهها نشان میدهد که یکپارچگی در مدیریت دانش، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد آنلاین شرکتها تأثیر مثبت و معنیداری دارد. بین تمامی عوامل همبستگی مثبت وجود دارد و مدیریت ارتباط با مشتری بیشترین اثر را بر عملکرد آنلاین شرکت دارد.
مدیریت دانش
محسن اعظمی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فن بازار در تجاریسازی محصولات دانشبنیان از طریق شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی در بستر فن بازار است. روششناسی: روش پژوهش آمیخته بوده و از کسب نظر خبرگان حوزة فناوری برای دستیابی به ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر تجاریسازی در بستر فن بازار استفاده شده است. یافته ها: نتایج حاصل از ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فن بازار در تجاریسازی محصولات دانشبنیان از طریق شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی در بستر فن بازار است. روششناسی: روش پژوهش آمیخته بوده و از کسب نظر خبرگان حوزة فناوری برای دستیابی به ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر تجاریسازی در بستر فن بازار استفاده شده است. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه توزیع شده میان جامعة آماری (مستخرج از روش دلفی) از طریق روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج آزمون تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که از میان 43 شاخصهای مطرح شده در حوزة تجاریسازی محصولات دانشبنیان در بستر فن بازارها، 9 عامل استخراج شدند که درمجموع 738/80 درصد از کل واریانس تغییرات را تبیین میکنند. بحث و نتیجهگیری: نتایج یافتهها نشان میدهد که عوامل «بازاریابی فناوری (574/17 درصد واریانس کل)»، «مشاوره و انتقال تکنولوژی (674/15 واریانس کل)» و «عوامل حقوقی و تأمین مالی (773/11 واریانس کل)»؛ بهعنوان عوامل اول تا سوم بیشترین تأثیر را در تجاریسازی محصولات دانشبنیان در بستر فن بازارها داشتهاند