با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
اشتراک دانش
بررسی رابطه گرایش به تسهیم دانش با ویژگی‌های شخصیتی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان همدان

مریم سلامی؛ مریم احمدی نسب؛ وحیده حجه‌فروش

دوره 8، شماره 1 (پیاپی 29) ، فروردین 1400، ، صفحه 39-48

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.63443.1507

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه ویژگی‌­های شخصیتی (روان­رنجوری، برون­‌گرایی، گشودگی، سازگاری و وظیفه‌شناسی) با گرایش به تسهیم دانش در کتابداران کتابخانه‌­های عمومی استان همدان پرداخته است.روش‌­شناسی پژوهش: پژوهش حاضر کاربردی بوده که با روش پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه‌­های ...  بیشتر

کتابخانه عمومی
شناسایی نقش سبک‌های تفکر کارکنان نهادهای کتابخانه‌های عمومی ایران در ارتباط با ویژگی‌های کارآفرینی

ثنـــــا صفـــری

دوره 6، شماره 4 (پیاپی 24) ، اسفند 1398، ، صفحه 81-90

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.56734.1444

چکیده
  هدف: بررسی سبک‌های تفکر کارکنان نهادهای کتابخانه‌های عمومی ایران در ارتباط با ویژگی‌های کارآفرینی بوده است. روش‌شناسی: از نظر هدف کاربردی و از منظر روش‌های گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است و حجم نمونه آماری 200 نفر که به روش سرشماری کامل انتخاب شده‌اند. ابزار گرداوری داده‌ها دو پرسشنامة شیوه‌های تفکر استرنبرگ ...  بیشتر

مدیریت دانش
سنجش ارتباط بین هوش هیجانی و میزان خلاقیت براساس ویژگی‌های شخصیتی (دانشجویان کتابخانة مرکزی دانشگاه تهران)

رویا ارجمند کرمانی؛ نسرین باقری

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1395، ، صفحه 69-78

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی سنجش ارتباط بین هوش هیجانی و میزان خلاقیت براساس ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران می‌پردازد. روش­شناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان عضو در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بوده که افراد از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب ...  بیشتر