با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
بررسی رابطه میان شبکه‌های اجتماعی با میزان مطالعه غیردرسی دانشجویان، مورد پژوهش: دانشجویان دانشگاه پیام نور ایذه

حمید قاضی‌زاده؛ حیدر مختاری؛ مهری شیرازی باصیری

دوره 9، شماره 1 (پیاپی 33) ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 13-24

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.64494.1525

چکیده
  هدف پژوهش: این پژوهش با هدف بررسی رابطةاستفاده از شبکه­های اجتماعی مجازی با میزان مطالعه غیردرسی دانشجویان دانشگاه پیام نور ایذه انجام شده است.روش‌ کار پژوهش : پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش پیمایشی می‌باشد. از بین 1200 نفر از کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور ایذه، 316 دانشجو با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به‌عنوان نمونه ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات
نگاهی به کیفیت تولیدات علمی حوزه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور طی سال‌های 2010 تا 2020

امیررضا اصنافی؛ علی بیرانوند؛ انوشه اندیشه تدبیر

دوره 7، شماره 1 (پیاپی 25) ، خرداد 1399، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.59038.1468

چکیده
  هدف: تحلیل تولیدات علمی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی براساس شاخص­های جهانی همواره از مهم‌ترین ابزارهای سیاست گزاری پژوهشی بوده است. با توجه به گستردگی و اهمیت دانشگاه پیام نور در آموزش عالی کشور و اهمیت حوزه علوم اجتماعی در تولید علم ایران، هدف این پژوهش، بررسی و تحلیل کیفیت تولیدات علمی حوزه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور  ...  بیشتر

فناوری اطلاعات
بررسی بازخورد استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو در پژوهش‌های دانشجویی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابل )

میترا قیاسی؛ قاسم علی احسانیان

دوره 5، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 45-56

https://doi.org/10.30473/mrs.2019.46893.1388

چکیده
  هدف: ارزیابی بازخورد استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو در پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی داتشگاه پیام نور بابل است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و به روش پیمایشی – تحلیلی انجام شده است. ابزار پژوهش از نوع پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن از طریق مشورت با متخصصان اخذ گردید و پایایی آن بر اساس آزمون الفای کرنباخ ...  بیشتر

مدیریت دانش
نیازسنجی آموزشی کارکنان اداری مطالعه موردی: سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور

حسن درویش؛ نرگس خاکی

دوره 5، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 25-34

چکیده
  هدف: مقاله حاضر با هدف تعیین نیازهای آموزشی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تدوین و مؤلفه‌های نیازسنجی شامل دانش اطلاعات، مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی به‌منظور تعیین سطح دانش اطلاعاتی موردنیاز با توجه به شرح شغل در نظرگرفته شده است. روش‌شناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش حدود 500 نفر از کارکنان ...  بیشتر

مدیریت دانش
طراحی مدل عوامل موثر استقرار سیستم مدیریت دانش استراتژیــــک در دانشگاه پیام نور غرب کشور به روش آمیخته (کیفی-کمی)

پیمان اکبری

دوره 5، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 47-62

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، ارائه مدلی مناسب برای عوامل مؤثر استقرار سیستم SKM در دانشگاه پیام نور غرب کشور است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، پیمایشی، توصیفی - تحلیلی است. جامعه آماری در بخش کمی شامل، 425 نفر از اعضای علمی دانشگاه‏ پیام نور غرب کشور (کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام) است که با استفاده از فرمول ...  بیشتر

مدیریت دانش
تحلیل محتوایی و ساختاری وب‌سایت کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور و مقایسه با کتابخانه-های دانشگاه‌های جامع ایران

علی بیرانوند؛ علی اکبر خاصه

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1395، ، صفحه 51-68

چکیده
  هدف: امروزه وب­سایت کتابخانه‌های دیجیتال به‌منزله پل ارتباطی جدیدی بین کتابخانه­ها و استفاده‌کنندگان عمل می‌کنند. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی وضعیت ساختاری و محتوایی وب‌سایت کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور و تعیین مزایا و معایب آن در مقایسه با کتابخانه دیجیتالِ دانشگاه‌های برتر ایران انجام شد. روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع ...  بیشتر

فناوری اطلاعات
بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات درآموزش دانشجویان دانشگاه پیام نور: مورد مطالعه واحد تنکابن

یعقوب نوروزی؛ آزاده اقلیم ارکنی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 11-20

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات درآموزش دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد تنکابن است. روش­شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است که به روش پیمایشی- توصیفی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد تنکابن است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 107 نفر بر اساس ...  بیشتر

کتابخانه عمومی
سرقت علمی ازدیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نورمشهد

ثریا ضیائی؛ نازنین زمانی بهابادی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 87-96

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش و رفتار دانشجویان در رابطه با سرقت علمی انجام شد. روش شناسی: روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و از پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بود که 332 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافته‌ها: ...  بیشتر

مطالعه میزان رضایت مندی دانشجویان مجازی از تعامل با رابط‌کاربر نرم ‌افزار آموزش مجازی(LMS) دانشگاه پیام نور

نوشین اشراقی ایوری؛ هادی شریف مقدم؛ ثریا ضیائی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 75-84

چکیده
  هدف: هدف پژوهش مطالعه میزان رضایت مندی دانشجویان مجازی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد از تعامل با رابط‌کاربر نرم‌افزار آموزش مجازی (LMS) می‌باشد. روش­شناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده که با روش پیمایشی انجام‌شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد QUIS یکی از معتبرترین و رایج‌ترین ابزار سنجش رضایت کاربران از تعامل با نظام‌های ...  بیشتر