@article { author = {Zamani, Mohammad Ali and Farajpahlou, Abdolhossein}, title = {The Application of Cybernetic Model Indices in the Colleges’ Management at Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences, During 2016-2017}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {11-19}, year = {2018}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: This research aims to investigate the Application of Cybernetic Model Indices in the Colleges’ Management at Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences. Methodology: This study is practical and used a survey method. The study population was included employees with university degrees and high school diploma employees with more than 10 years of work experience. The whole societies were almost 200 members, from which 100 members were selected by means of random sampling. A valid and standard questionnaire was used to collect the data related to the seven indices of the cybernetics model; namely, control, tight & loose coupling, interaction, decision making, hierarchy, leadership, and equilibrium. For analysis the data, the descriptive and inferential statistical methods by software SPSS version 22 are used. Findings: the results showed that dentistry and pharmacy colleges in all Cybernetic Model Indices were found to be higher than the intermediate level. Medicine college in hierarchy and tight & loose coupling; paramedical college in control, hierarchy and leadership; Health college in the hierarchy; nursing college in control and hierarchy were found to be higher than the intermediate level. And in the other components were intermediate level. Conclusion: there are differences among the Colleges’ Management of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences based on cybernetics model. Keywords: Cybernetic model, University management, Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences, Colleges’ Management.}, keywords = {Cybernetic Model,University Management,Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences,Colleges’ Management}, title_fa = {بررسی میزان کاربست مؤلفه‌های الگوی سیبرنتیک در مدیریت دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در بازة زمانی 1396-1395}, abstract_fa = {هدف: هدف این پژوهش بررسی میزان کاربست مؤلفه­های الگوی سیبرنتیک در مدیریت دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز می­باشد. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه پژوهش را پرسنل با مدارک دانشگاهی و پرسنل دیپلم با سابقه بیش از 10 سال سابقه کار تشکیل می­دهد. کل جامعه تقریباً 200 نفر می­باشند که  از میان آنها 100 نفر به روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده­های پژوهش با در نظرگرفتن مؤلفه­های الگوی سایبرنتیکی (نظارت و کنترل، پیوندهای سست و سخت، تعاملات، تصمیم­گیری، سیستم سلسله مراتبی، رهبری، توازن در مدیریت) از پرسشنامه استاندارد شده الگوی سیبرنتیک استفاده شد. به‌منظور تحلیل داده­ها از روش­های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t تک متغیره) به کمک نرم­افزار اس. پی. اس. اس نسخه 22 استفاده شده است. یافته­ها: یافته­ها نشان داد که دانشکده­های دندانپزشکی و داروسازی در کل مؤلفه­های الگوی سیبرنتیک از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. و دانشکدة پزشکی در مؤلفه­های سیستم سلسله‌مراتبی و پیوندهای سست و سخت؛ دانشکده پیراپزشکی در مؤلفه­های کنترل، سیستم سلسله‌مراتبی و رهبری؛ دانشکدة بهداشت در مؤلفه سیستم سلسله‌مراتبی و دانشکده پرستاری در مؤلفه­های کنترل و سیستم سلسله‌مراتبی در سطح مطلوب و در بقیه مؤلفه­ها در حد متوسط قرار دارند. بحث و نتیجه­گیری: بین دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ مدیریت مبتنی‌بر الگوی سیبرنتیک تفاوت وجود دارد.}, keywords_fa = {الگوی سیبرنتیک,آموزش عالی,دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز,مدیریت دانشکده}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_5349.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_5349_b7c67fb35d0bf70db14e17b1428bf40a.pdf} } @article { author = {Tajedini, Oranus and Iranmanesh, Sepide and Moosavi, Ali Sadat}, title = {Use the 360-Degree Feedback Technique to Evaluate the Performance of Academic Librarians}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {21-32}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: This study aimed to evaluate the performance of Kerman university librarians have been carried out by 360 degrees. Methodology: The present study was conducted using analytical survey method and 360 degree feedback was used to evaluate the performance of the community. Information related to the evaluation of their performance was compiled by questionnaires that considered their assessors' self-assessment views, manager's evaluation and evaluation of colleagues and evaluation of library users. The research community of all librarians of Kerman University libraries. The data gathering tool was Faraj Pahloo et al. (2012), which consists of 4 questionnaires to examine the person from the perspective of the head, colleague, referral and person. Findings: After evaluating the performance of the subjects and comparing the results from the viewpoint of the four evaluation groups, there was a significant difference between the views of the evaluated person and the head of view in the ethical index. There is no significant difference in the performance index between librarians' assessment from the viewpoint of different groups. In the process index, there is only a significant difference between the evaluated point and the point of view. Conclusion: The results of this study showed that in order to obtain more accurate results, one could establish a common language among their assessors and evaluators in terms of their indices and their terms, so that prior to any assessment, On how to evaluate others and rating evaluators so that people are more careful in evaluating their colleagues or other groups and ultimately improving the credibility of the evaluations.}, keywords = {360 Degree Feedback,Performance Evaluation,Kerman University Libraries}, title_fa = {استفاده از روش بازخورد 360 درجه برای ارزیابی عملکرد کتابداران دانشگاهی}, abstract_fa = {هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانه­های دانشگاهی شهر کرمان با روش 360 درجه انجام‌ شده است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر به روش پیمایشی تحلیلی انجام‌ شده و برای ارزیابی عملکرد جامعة پژوهش روش بازخورد 360 درجه استفاده ‌شده است، اطلاعات مرتبط با ارزیابی عملکرد ایشان از طریق پرسشنامه‌هایی گردآوری ‌شده است که دیدگاه‌های خودارزیابی فرد ارزیابی‌شونده، ارزیابی مدیر مافوق و ارزیابی همکاران و ارزیابی مراجعان کتابخانه را مدنظر قرار داده است. جامعة مورد­نظر در این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی شهر کرمان است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه­های فرج‌پهلو و همکاران، (1391) که شامل 4 پرسشنامه جهت بررسی فرد از دیدگاه رییس، همکار، مراجعه‌کننده و خود فرد می­باشد. یافته‌ها: پس از انجام ارزیابی عملکرد افراد مورد­نظر و مقایسه نتایج حاصل از دیدگاه چهار گروه ارزیابی­کننده مشاهده شد که در شاخص اخلاقی بین دیدگاه خود فرد ارزیابی­شونده و دیدگاه رئیس تفاوت معنی­داری وجود دارد. در شاخص عملکردی بین ارزیابی کتابداران از دیدگاه گروه­های مختلف، تفاوت معنی­داری وجود ندارد. در شاخص فرایندی تنها اختلاف معنی­دار بین دیدگاه ارزیابی­شونده و دیدگاه مراجعه­کننده است. نتیجه‌گیری: نتایج حاصله از این پژوهش نشان داد که برای دست‌یابی به نتایج دقیق­تر می­توان در خصوص شاخص­ها و گویه­های آنها، در بین ارزیابی­کنندگان و ارزیابی­شوندگان، زبان مشترکی ایجاد کرد به این ترتیب که قبل از هر گونه ارزیابی، آموزش­های لازم را درخصوص شیوه ارزیابی دیگران و امتیاز­دهی به ارزیابی­کنندگان بدهد تا افراد در ارزیابی همکاران خود و یا دیگر گروه­ها، دقت بیشتری داشته باشند و نهایتاً اعتبار ارزیابی­ها ارتقا یابد.}, keywords_fa = {بازخورد 360 درجه,ارزیابی عملکرد,کتابخانه‌‌های دانشگاهی کرمان}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4809.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4809_51f0c156d77d6e2b9c7d4cb08a3882f4.pdf} } @article { author = {Saudi, Mansour and Nazari, Fariba and Amirnejad, Ghanbar}, title = {The Effect of Codification & Personalization Strategies of Knowledge on Innovation & Organizational Performance in Staff Departments of National Company of South Oil Areas}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {33-50}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: The main purpose this study is to investigate the effect knowledge management strategies (codification & personalization strategies) on organizational performance through role of mediator organizational innovation. Methodology: Statistical population of this study is 517 of employes departments of national company of south oil areas, that with using table Krejcie and Morgan and sampling method random, 233 were chosen. In total, 233 questionnaires distribute and 230 number questionnaires were collected from the respondents. In order to measure the research variables was used of three standard questionnaires, knowledge management from Nicolas and Cardan, organizational innovation from Garcia Morales et al, and organizational performance from Hsu. Data analysis on two levels: Descriptive and inferential statistics with using statistical software SPSS and Lisrel was done. Finding: Research findings show that knowledge management strategies (codification & personalization strategies) have positive and significant effect on innovation and organizational performance. Organizational innovation has positive and significant effect on organizational performance. Also organizational innovation mediates effect of knowledge management strategies on organizational performance}, keywords = {Personalization Strategies,Codification Strategy,knowledge management,Organizational Performanc}, title_fa = {بررسی تأثیر راهبردهای کدگذاری و شخصی‌سازی دانش بر نوآوری و عملکرد ادارات ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب}, abstract_fa = {هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر راهبردهای مدیریت دانش (راهبردهای کدگذاری و شخصی‌سازی دانش) بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی نوآوری سازمانی است. روش: روش پژوهش توصیفی همبستگی است. جامعة آماری پژوهش را 517 نفر از کارشناسان و مدیران ادارات ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تشکیل می‌دهد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده 233 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد که فقط 230 پرسشنامه توسط پاسخ‌دهندگان به‌دست آمد. به‌منظور جمع‌آوری داده‌های پژوهشی از سه پرسشنامة استاندارد؛ راهبردهای مدیریت دانش از نیکولاس و کاردان، نوآوری سازمانی از گارسیا مورالس و همکاران، عملکرد سازمانی از سو استفاده شد و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و LISREL به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته شد. یافته‌ها: نتایج مدل‌سازی معادلات ساختاری بیانگر آن بود که راهبردهای مدیریت دانش (راهبرد کدگذاری و شخصی‌سازی دانش) بر نوآوری و عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. نوآوری سازمانی نیز به‌طور مستقیم و معنی‌داری بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد. همچنین نتایج بیانگر تأیید اثر میانجی‌گری متغیر نوآوری سازمانی در تبیین تأثیر راهبردهای مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در ادارات ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌باشد.}, keywords_fa = {راهبردهای کدگذاری,استراتژی شخصی‌سازی,مدیریت دانش,عملکرد سازمانی}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4810.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4810_275256adc7cb0f568df35ad6938004ac.pdf} } @article { author = {Biranvand, Ali and Khasseh, Ali Akbar}, title = {A Content and Structural Analysis of Payame Noor University’s Digital Library and its Comparison with Digital Libraries of Iranian Universities}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {51-68}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: Nowadays, the digital libraries’ web sites act as new communication bridge between libraries and users. This study aimed to assess the structure and content of the Payame Noor University’s digital library website and determine its strengths and weaknesses in comparison with the digital libraries of the top universities in Iran. Methodology: The research method is content analysis. Data gathering tool is a researcher-made checklist that contains structural and content features available in digital libraries. It was developed through studying texts and seeking experts’ viewpoint. The study population includes digital library websites of top universities in Iran. Bibliometric methodology and social network analysis are used as the research methods. The research population comprises 11202 records in the field of Rural Geography during 1980-2015, which have been retrieved from Web of Science. Findings: Results showed that based on structural and content features, the digital library of Payame Noor University is not in a relatively good situation; it allocated a total of 32 points in comparison with other universities’ digital libraries is located at a low rank. Conclusions: According to the findings of this study, it seems that the designers of Payame Noor University’s digital library have not sufficiently paid attention to the capabilities and needs of users as well as the basic principles of user interface design. Finally, the need to redesign the user interface of Pyame Noor University’s digital library is obvious.}, keywords = {Digital library,Web site,Content elements,Structural elements,Payame Noor University}, title_fa = {تحلیل محتوایی و ساختاری وب‌سایت کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور و مقایسه با کتابخانه-های دانشگاه‌های جامع ایران}, abstract_fa = {هدف: امروزه وب­سایت کتابخانه‌های دیجیتال به‌منزله پل ارتباطی جدیدی بین کتابخانه­ها و استفاده‌کنندگان عمل می‌کنند. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی وضعیت ساختاری و محتوایی وب‌سایت کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور و تعیین مزایا و معایب آن در مقایسه با کتابخانه دیجیتالِ دانشگاه‌های برتر ایران انجام شد. روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع تحلیل محتوا می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها یک سیاهه وارسی محقق ساخته است که حاوی ویژگی‌های ساختاری و محتوایی موجود در کتابخانه‌های دیجیتال است. این سیاهه وارسی براساس مطالعۀ متون و نظرخواهی از متخصصان طراحی شد. جامعة آماری شامل وب‌سایت کتابخانه‌های دیجیتال دانشگاه‌های جامع ایران می‌باشد. یافته­ها: نتایج این پژوهش نشان داد که از نظر شمول ویژگی‌های ساختاری و محتوایی، کتابخانۀ دیجیتال دانشگاه پیام نور از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست؛ به‌طوری که مجموعاً 32 امتیاز را به خود اختصاص دهد و در رتبه یازدهم لیست قرار گرفته است. بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های این پژوهش به نظر می‌رسد در طراحی رابط کاربر کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور به‌اندازۀ کافی به قابلیت‌ها و نیازهای کاربران و همچنین اصول اولیه در طراحی رابط کاربر توجه نشده است. نکتۀ پایانی اینکه، براساس نتایج این پژوهش، لزوم بازطراحی رابط کاربر کتابخانۀ دیجیتال دانشگاه پیام نور محسوس می‌باشد.}, keywords_fa = {کتابخانه دیجیتال,وب‌سایت,عناصر محتوایی,عناصر ساختاری,دانشگاه پیام نور}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4811.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4811_3446600b32ce267005354280079633fa.pdf} } @article { author = {Arjmand Kermani, Roya and Bagheri, Nasrin}, title = {Evaluation The Relationship between Emotional Intelligence and Creativity Based on Personality Traits (The central library of Tehran)}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {69-78}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: Because according to emotional intelligence and creativity play an important role in education, it is involved in the educational system according to the nurturing and development of creativity in the mind. The aim of this study was to investigate the relationship between emotional intelligence and creativity is based on personality traits. Methodology: The research is descriptive and correlational study population consisted of all high schools in the region Third in Tehran who were selected by random sampling of 240 Person. The data Schutte EI scale test (ELS), Creativity Test (CREE) and test measuring personality (FFM) is. For data analysis descriptive statistics, regression and Pearson correlation coefficient was used. The results show that there is a significant relationship between emotional intelligence and creativity. The Features personality, extraversion, openness to experience, conscientiousness and emotional intelligence were correlated. The regression results indicate that the variable duty is the greatest impact on emotional intelligence. Findings: The results of this study showed that in the first hypothesis of social consciousness by a factor beta (0.392) and the second hypothesis extroversion factor beta (0.549) have the greatest impact on creativity. The third hypothesis self-control by a factor beta (0.698) among the components of emotional intelligence on personality characteristics have the greatest impact. Conclusion: The findings show that emotional intelligence, creativity and personality dimensions Tehran University students, there is a significant relationship. Also there was a significant relationship between personality and creativity.}, keywords = {Personalization Strategies,Creativity,Codification Strategy,knowledge management}, title_fa = {سنجش ارتباط بین هوش هیجانی و میزان خلاقیت براساس ویژگی‌های شخصیتی (دانشجویان کتابخانة مرکزی دانشگاه تهران)}, abstract_fa = {هدف: پژوهش حاضر به بررسی سنجش ارتباط بین هوش هیجانی و میزان خلاقیت براساس ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران می‌پردازد. روش­شناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان عضو در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بوده که افراد از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، آزمون مقیاس هوش هیجانی شات (ELS)، آزمون سنجش خلاقیت (CREE) و آزمون سنجش شخصیتی (FFM) می‌باشد. برای تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان داد در فرضیه اول هوشیاری اجتماعی با ضریب بتای (392/0) و در فرضیه دوم برون‌گرایی با ضریب بتای (549/0) بیشترین تأثیر را در میزان خلاقیت دارند. همچنین در فرضیه سوم خودکنترلی با ضریب بتای (698/0) در میان مؤلفه‌های هوش هیجانی بر ویژگی‌های شخصیتی بیشترین تأثیر را داشته است. نتیجه‌گیری: نتایج یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بین هوش هیجانی، خلاقیت و ابعاد شخصیتی دانشجویان دانشگاه تهران رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین بین ابعاد شخصیتی و خلاقیت ارتباط معنی‌داری مشاهده شد}, keywords_fa = {ویژگی‌های شخصیتی,خلاقیت,هوش هیجانی,مدیریت دانش}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4812.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4812_f587ab3faf9041b9076e8cb1d6d3fc80.pdf} } @article { author = {Javidnia, Reza and Dabbagh, Rahim and Kamali, Mirtohid}, title = {Survey the Relationship between Knowledge Management System and Organizational Entrepreneurship, Case Study: Institute of Science and Technology}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {79-96}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: the aim of this study is to investigate the relationship between the process and infrastructure variables knowledge management system with organizational innovation variables that representative­ entrepreneurship of organization. So that the effectiveness of knowledge management is determined to organizational entrepreneurship. Methodology: In order to collect Data for the study, questionnaires is used. The questionnaire has 108 items, three variables for the process aspect of knowledge management systems and 5 variables for the infrastructure aspect and next three variables for organizational innovation. By using Cronbach's alpha internal reliability of the questionnaire of the 11 variables were calculated 0/966. In order to test the hypothesis, and data analysis SPSS software and Spearman analysis was used. Findings: The results show the Level of knowledge management system components are lower than average. The relation between factors indicate a positive and significant relationship between knowledge management and organizational innovation. In addition the knowledge management have a significant impact on production, evaluation and exploitation of ideas. Also the research conceptual model shows, strengthening the interaction of knowledge management and organizational innovation can boost entrepreneurship in the Institute and admitted to improve entrepreneurial culture in the organization to provide it.}, keywords = {Entrepreneurship,Innovation,knowledge management}, title_fa = {بررسی ارتباط سیستم فرایند مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی مطالعه موردی: پژوهشکدۀ علم و فناوری دفاعی منتخب}, abstract_fa = {هدف: هدف این پژوهش بررسی ارتباط فرایند مدیریت دانش با نوآوری سازمانی پژوهشکده­ علم و فناوری دفاعی منتخب می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعة پژوهش کلیة اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهشکده بوده و پرسشنامه شامل 108 سؤال تشکیل داده است. پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (966/0=a) محاسبه شده است. در تحلیل داده‌ها، از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم‌افزار اس. پی. اس. اس و همچنین از معادلات ساختاری به کمک نرم­افزار AMOS استفاده شده است. یافته­ها: نتایج نشان می­دهد سطح مؤلفه­های سیستم مدیریت دانش در سازمان پایین­تر از حد متوسط می­باشد. همچنین بررسی روابط بین عوامل نشان داد بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی رابطة مثبت و معنی‌داری وجود دارد. به‌علاوه­ مدیریت دانش بر روی تولید، ارزیابی و بهره­برداری از ایده­ها نیز تأثیر معنی‌داری می­گذارد بنابراین، مدل نشان می­دهد، تقویت تعامل بین مؤلفه­های مدیریت دانش و نوآوری سازمانی می­تواند کارآفرینی سازمانی را در پژوهشکده افزایش داده و بستری در جهت بهبود فرهنگ کارآفرینانه در این سازمان را فراهم نماید. بحث و نتیجه‌گیری: نتایج حاصل بیانگر این مطلب است که مسئولان هنوز اهمیت و جایگاه مدیریت دانش در سازمان را درک نکرده و اقدامات لازم در راستای رفع موانع پیاده­سازی آن انجام نداده­اند و آن سبب شده­ تا سازمان نتواند از سرمایه­های دانشی خود بهره لازم را ببرد.}, keywords_fa = {سازمان کارآفرین,نوآوری سازمانی,مدیریت دانش}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4813.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4813_6386bef395fd2c2df7cde1b6909bd96d.pdf} } @article { author = {Mirhosseini, Zohreh and Abazari, Zahra and Behniaei, Kolsoum}, title = {Investigating Special Services of public libraries Attached to Artistic-Cultural Organization of Tehran Municipality}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {97-106}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: This research aims to investigate the information resources, needed tools and technologies to the special users with certain conditions in the public libraries attached to Artistic- Ccultural Oorganization of Tehran Mmunicipality. Methodology: This study is an analytical survey. Statistical community consists of 272 librarians of 82 libraries that among them 160 librarians were selected as sample, but 170 questionnaires were distributed. Questionnaire reliability coefficient was 0.920. Findings: Correlation coefficient of Spearman test obtained between the special services in the library and information resources and technology - tools to provide services for new literates was 0.494, for the disabled 0.869, for old man and old woman 0.737, for children 0.839 and adolescents 0. 802. It means that the services for new literates is lower than the other services. Conclusion: Between information resources and technology, tools and special services in the public Libraries of Tehran Municipality there are positive relationship in the level of 0.05. This means that if the amount of information resources and using technology and tools would be higher, the amount of special services would be increased.}, keywords = {Special services,Tehran- public Libraries,Artistic- Cultural organization of Tehran Municipality}, title_fa = {بررسی خدمات ویژه در کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران}, abstract_fa = {هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی منابع اطلاعاتی و ابزارها و فناوری‌های موردنیاز گروه‌های خاص و خدمات ویژه به آنها در کتابخانه‌های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انجام شده است. روش‌شناسی: روش پژوهش پیمایشی تحلیلی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه پژوهشگر ساخته با ضریب پایایی 920/0 می‌باشد. جامعة آماری 272 نفر از کتابداران 82 کتابخانه می‌باشد. حجم نمونه طبق جدول مورگان 160 نفر محاسبه شد که برای اطمینان از برگشت تمام پرسشنامه‌ها بین 170 نفر توزیع شد. یافته‌ها: اجرای آزمون اسپیرمن نشان داد ضریب همبستگی به‌دست ‌آمده بین ارائه خدمات ویژه در کتابخانه و منابع اطلاعاتی و ابزارها و فناوری برای ارائه خدمات به نوسوادان برابر با 494/0، معلولان برابر با 869/0، سالمندان برابر با 737/0، ‌کودکان برابر با 839/0 و نوجوانان برابر با 802/0 می‌باشد، به عبارتی ارائه خدمات به نوسوادان در سطح پایین‌تری به دیگر خدمات قرار دارد. نتیجه‌گیری: بین منابع اطلاعاتی و ابزارهای فناوری و ارائه خدمات ویژه در کتابخانه‌های ع/مومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رابطة مثبتی در سطح 05/ 0 وجود دارد، به این معی که هرچقدر میزان منابع اطلاعاتی و ابزارهای فناوری در کتابخانه بالاتر باشد، ارائه خدمات نیز افزایش می‌یابد.}, keywords_fa = {خدمات ویژه,تهران-کتابخانه‌های عمومی,سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4814.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4814_868a839306a9d4b00602b2bff4e10aca.pdf} } @article { author = {Ghaffari, Saeed}, title = {Performance Evaluation of Libraries in PNU -Qom branch- using SWOT model}, journal = {Digital and Smart Libraries Researches}, volume = {3}, number = {4}, pages = {107-126}, year = {2017}, publisher = {Payam Noor University}, issn = {2383-1049}, eissn = {2538-5356}, doi = {}, abstract = {Purpose: The goal of performance evaluation is one of the most important strategic processes that measures the extent to which each organization,s goals and programs are realized and is one of the effective ways in which it can be used to evaluate the performance of the swot matiix payment. Methodology: This applied research is a descriptive study. The statical population includes 272 users of librarians and library, librarians of payame noor in Qom province. In this study, three questionnaires have been used for managers and librarias. Findings: Descriptive statistice were used to describe each of the variables used in the library,s research and function from the point of view of librarians and managers as well as the strengths, weaknesses, opportunities and threats of libraries from the disappearance of the strategy swot usage and evaluation table were analyzed. Results: In general study managers believe that the libraries of this university are largly%57. The library users of the payame noor university of Qom are largely statisfied%59 with the services offered. But general,users are less satisfied the performance of libraries%45. The most important reason for users dissatisfaction with library libraries at Payame Noor University of Qom is the lack of proper librarianship. The result s of the study of the use of information technology in libraries of Payame Noorv University of Qom showed that the yse of information technology in this library is largely%68.}, keywords = {Special services,Tehran- public Libraries,Artistic- Cultural Orgnization of Tehran Municipality}, title_fa = {ارزیابی عملکرد کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور واحد قم براساس مدل SWOT}, abstract_fa = {هدف: ارزیابی عملکرد یکی از مهم‌ترین فرایندهای راهبردی است که میزان تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان را مشخص کرده و یکی از روش‌های مؤثر که می‌توان بوسیله آن به ارزیابی عملکرد پرداخت ماتریس SWOT می‌باشد. روش شناسی: تحقیق حاضر کاربردی نوع مطالعه پیمایشی – توصیفی بوده و جامعه آماری شامل 272 نفر ازکاربران، مدیران کتابخانه‌ها و کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور استان قم می‌باشد و در پژوهش حاضر، از 3 پرسشنامه مربوط به کاربران، مدیران و کتابداران استفاده شده است. یافته‌ها: از آمار توصیفی در توصیف هریک از متغیرهای بکار رفته در پژوهش و عملکرد کتابخانه‌ها از دیدگاه کتابداران و مدیران و همچنین میزان استفاده از فناوری اطلاعات استفاده شد و درنهایت به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید کتابخانه‌ها از ماتریس استراتژی SWOT استفاده و جدول ارزیابی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه‌‌گیری: از نظر مدیران میزان عملکرد کتابخانه‌های این دانشگاه تاحد زیادی (57 درصد) می‌باشد. کاربران کتابخانه‌های دانشگاه تا حد زیادی (59 درصد) از خدمات ارائه شده رضایت دارند اما به‌طور کلی کاربران از عملکرد کتابخانه‌ها به میزان کمتری (45 درصد) رضایت دارند. مهم ترین دلیل عدم رضایت کابران از کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور واحد قم از عدم پاسخگویی مناسب کتابداران می‌باشد. نتایج حاصل از بررسی میزان استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور قم، نشان داد میزان استفاده ازفناوری‌های اطلاعاتی دراین کتابخانه‌ها تا حد زیادی (68 درصد) می‌باشد.}, keywords_fa = {خدمات ویژه,تهران-کتابخانه‌های عمومی,سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران}, url = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4815.html}, eprint = {https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4815_fd908bb5c335380c036c6ed6f69d337b.pdf} }