دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220Presenting the Model of Energy Internet Implementation in Government Organizations with the Approach of Strategic Options Analysis and Causal Mappingارائه الگوی پیادهسازی اینترنت انرژی در سازمانهای دولتی کشور با رویکرد تحلیل گزینههای استراتژیک و نگاشت علی1124766610.30473/mrs.2021.54716.1435FAآرشحبیبیکارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازاریابی، تهران، ایران.مریماحمدی فردمربی، گروه مدیریت، مرکز علمی – کاربردی شرکت لولهسازی، اهواز، ایران.Journal Article20200820<strong>Purpose:</strong> Energy Internet is a new approach that has been proposed in response to the crisis of energy consumption and control of non-renewable resources. Therefore, this study was conducted with the aim of modeling the implementation of energy Internet in government organizations.<br /><br /><strong>Methodology:</strong> The research is based on the purpose of fundamental studies and from a philosophical perspective with an approach based on interpretive paradigm. In terms of method and time period of data collection is also in the category of cross-sectional survey studies. The statistical population of the study included the directors of strategic government research who participated in this study by non-probabilistic sampling method and purposeful nine people. The main data collection tool in this study was semi-structured interviews with experts in the field of public administration. The soda method has been used to identify categories of energy internet. Causal mapping method has been used to identify the pattern of causal relationships and present the final pattern.<br /><br /><strong>Findings:</strong> Based on soda analysis, 17 factors were identified as indicators of the energy Internet pattern. Based on the pattern of energy internet networks, 17 categories and 159 relationships have been identified. The index of correct implementation of energy internet in government organizations has the highest dependence and the least influence. The index of access to up-to-date hardware facilities and equipment with 19 relationships was at the center of the cluster model relationships.<br /><br /><strong>Conclusion:</strong> The set of financial resources required to use the energy Internet, the determination to use the energy Internet at the macro level, the existence of appropriate software infrastructure and access to up-to-date hardware facilities and equipment are the model variables that should be considered by officials and policy makers.<br /><br /><strong>چکیده</strong><br /> <strong>هدف</strong>: اینترنت انرژی رویکرد جدیدی است که در پاسخ به بحران مصرف انرژی و کنترل منابع تجدیدناپذیر مطرح شده است. ازاینرو، این پژوهش با هدف الگوسازی پیادهسازی اینترنت انرژی در سازمانهای دولتی کشور انجام شده است<br /> <strong>روششناسی</strong>: پژوهش از نظر هدف مطالعهای بنیادین و از منظر فلسفی با رویکردی مبتنی بر پارادایم تفسیری انجام شده است. از منظر روش و بازه زمانی گردآوری دادهها نیز در دسته مطالعات پیمایش مقطعی قرار میگیرد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران تحقیقات استراتژیک دولت بوده که با روش نمونهگیری غیراحتمالی و به صورت هدفمند نه نفر در این مطالعه شرکت کردهاند. ابزار اصلی گردآوری دادهها در این پژوهش مصاحبههای نیمساختیافته با خبرگان حوزه مدیریت دولتی بوده است. برای شناسایی مقولههای اینترنت انرژی از روش سودا استفاده شده است. برای شناسایی الگوی روابط علّی و ارائه الگوی نهایی از روش نگاشت علّی استفاده شده است.<br /> <strong>یافتهها</strong>: براساس تحلیل سودا، 17 عامل بهعنوان شاخصهای الگوی اینترنت انرژی شناسایی شدند. براساس الگوی شبکهای اینترنت انرژی 17 مقوله و 159 رابطه شناسایی شده است. شاخص پیادهسازی صحیح اینترنت انرژی در سازمانهای دولتی از بیشترین وابستگی و کمترین نفوذ برخوردار است. شاخص دسترسی به امکانات و تجهیزات سختافزاری بهروز با 19 رابطه در کانون روابط مدل خوشهای قرار گرفت.<br /> <strong>بحث و نتیجهگیری</strong>: مجموعه منابع مالی لازم برای استفاده از اینترنت انرژی، عزم و اراده لازم برای بهکارگیری اینترنت انرژی در سطح کلان، وجود زیرساختهای نرمافزاری مناسب و دسترسی به امکانات و تجهیزات سختافزاری بهروز بهعنوان متغیرهای زیربنایی مدل میباشند که بایستی مورد توجه مسئولین و خطمشیگذاران قرار گیرد.دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220Study of Information literacy of Nurses to Provide Effective Evidence
based Care in Bushehr Educational Hospitals in 2018بررسی سطح سواد اطلاعاتی پرستاران جهت ارائه کارآمد مراقبت مبتنی بر شواهد در بیمارستانهای آموزشی شهر بوشهر در سال 13972540766710.30473/mrs.2021.52841.1421FAعبدالرسولخسرویدانشیار، گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران0000-0003-2850-5097عاطفهاسفندیاریاستادیار، گروه مدیریت و سیاستگذاری سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران.سیده زهرامیرتقیکارشناسی ارشد، گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران.Journal Article20200820<strong>Purpose</strong>: The use of evidence enables nurses to provide quality of clinical care. The aim of this study was to evaluate the level of information literacy of nurses to provide efficient evidence-based care in Educational Hospitals in Bushehr in 2018. <br /> <br /><strong>Methodology</strong>: This study is a cross-sectional descriptive-analytical study that describes the level of information literacy of nurses in. Data were gathered by a self-sufficient questionnaire to measure information literacy skills to provide evidence-based care, which was completed by nurses and analyzed using descriptive and analytical statistics through SPSS version 24. <br /> <br /><strong>Findings</strong>: The research findings showed that more than 70 percent of the population surveyed were women and the rest were men. More than 85% of nurses had a bachelor's degree and 58.8% did not use a hospital library. The information literacy of nurses Educational Hospitals in Bushehr in2018 was with an average of 94.38 that is lower than the average level. Among the 5 standards of information literacy, the highest average was related to information exchange and dissemination skills and the lowest average was related to information organization skills. <br /><strong>Conclusion</strong>: According to the results of this study, nurses' information literacy in all skills to provide evidence-based care were below average. Therefore, it is suggested that some solutions such as theoretical and practical learning be taken to improve all information literacy skills in order to make evidence based decisions in nursing care.<strong>هدف</strong>: استفاده از شواهد علمی پرستاران را قادر میسازد تا مراقبتهای بالینی را با کیفیت ارائه دهند. این پژوهش با هدف ارزیابی سطح سواد اطلاعاتی پرستاران جهت ارائه کارآمد مراقبت مبتنی بر شواهد در بیمارستانهای آموزشی شهر بوشهر در سال 1397 انجام گرفت.<br /> <strong>روششناسی:</strong> این پژوهش یک مطالعه توصیفی- تحلیلی مقطعی است که به توصیف سطح سواد اطلاعاتی پرستاران بیمارستانهای آموزشی شهر بوشهر پرداخته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه خود ایفا جهت سنجش مهارتهای سواد اطلاعاتی با رویکرد مراقبت مبتنی بر شواهد است که توسط پرستاران تکمیل و دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در محیطspss ویرایش 24 تحلیل گردید.<br /> <strong>یافتهها:</strong> بیش از 70 درصد جمعیت مورد پژوهش زن و بقیه مرد بودند. بیش از 85 درصد از پرستاران دارای مدرک لیسانس بودند و 8/58 درصد از کتابخانه بیمارستان استفاده نمیکردند. یافتههای پژوهش نشان داد که سواد اطلاعاتی پرستاران بیمارستانهای آموزشی شهر بوشهر در سال 1397 با میانگین 38/94 پایینتر از سطح متوسط قرار دارد. در بین 5 استاندارد سواد اطلاعاتی مورد بررسی، بیشترین میانگین مربوط به مهارت تبادل و اشاعه اطلاعات و کمترین میانگین مربوط به مهارت سازماندهی اطلاعات بود.<br /> <strong>بحث و نتیجهگیری:</strong> با توجه به نتایج این مطالعه سواد اطلاعاتی پرستاران در تمامی مهارتهای مرتبط با مراقبت مبتنی بر شواهد پایینتر از سطح متوسط برآورده شده است. بنابراین، پیشنهاد میشود راهکارهایی ازجمله آموزش برای ارتقای بهینه تمامی مهارتهای سواد اطلاعاتی بهمنظور تصمیمگیری مبتنی بر شواهد در مراقبت بیماران اتخاذ شود.دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220Measuring the Factors Affecting the Knowledge Sharing
of Iranian National Archivesسنجش عوامل مؤثر بر اشتراک دانش کارکنان آرشیو ملی ایران4156766810.30473/mrs.2020.47674.1397FAآزیتامالمیرکارشناسی ارشد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، کارشناس بررسی اسناد و مدارک سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، تهران، ایران.مریمسلامیاستادیار، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.Journal Article20190724<strong>Purpose</strong> knowledge sharing is considered as one of the key factors in the successful implementation of KM. Managers are always faced with the question of what to do about the behavior of employee knowledge sharing The purpose of this research is to evaluate effective methods for knowledge sharing of the staff of the National Archives of Iran. <br /><strong>Methodology</strong>This This research is a descriptive survey and carried out using a questionnaire. To measure the reliability was used Cronbach's alpha coefficient. The statistical population of this study is 248 staff of the National Archive of Iran. Using Cochran's formula, 151 of them were selected as samples. <br /><strong>Findings</strong>: The results indicate that knowledge sharing methods have a positive effect on the tendency to share knowledge and knowledge sharing behavior. Research findings also show that" PeerAssistant", "conference and gathering," and "Team Work" methods of interest, and "seminars" and "Community Of Practice" are less desirable ways for Iranian National Archives staff to share knowledge. <br /><strong>Conclusion</strong>: The methods of sharing the knowledge of employees as one of the key and important factors in the occurrence of knowledge sharing behavior play a role in providing this factor which can contribute to the behavior of knowledge sharing and only some of the methods of knowledge sharing are of interest to employees. Therefore, the use of knowledge sharing methods that is more in the interest of individuals will better lead to the behavior of knowledge sharing.<strong>هدف:</strong> اشتراک دانش بهعنوان یکی از عوامل کلیدی در پیادهسازی موفق مدیریت دانش شمرده شده است. مدیران همواره با این سؤال روبرو هستند که برای رفتار اشتراک دانش کارکنان چه اقدامی باید انجام دهند. هدف از پژوهش سنجش روشهای مؤثر بر تسهیم دانش کارکنان آرشیو ملی ایران است.<br /> <strong>روششناسی</strong>: این پژوهش به روش پیمایش توصیفی و با استفاده از پرسشنامه انجام شده که بهمنظور سنجش پایایی پرسشنامه از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. جامعه آماری آن 248 نفر از کارکنان آرشیو ملی است که با استفاده از فرمول کوکران 151 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شده است.<br /> <strong> یافتهها: </strong>یافتههای به دست آمده حاکی از آن است که روشهای اشتراک دانش تأثیر مثبت بر تمایل به اشتراک دانش و رفتار اشتراک دانش دارد. همچنین "کمک همتایان" و "کنفرانس و گردهمایی" و "کارتیمی" روشهای موردعلاقه و "سمینار" و "اجتماعات کاری" روشهایی که کمتر موردعلاقه کارکنان آرشیو ملی ایران برای اشتراک دانش میباشند.<br /> <strong> بحث و نتیجهگیری:</strong> روشهای اشتراک دانش موردعلاقه کارکنان بهعنوان یکی از عوامل کلیدی و مهم در بروز رفتار اشتراک دانش، نقش ایفا مینماید به نحوی که تأمین این عامل میتوان به بروز رفتار اشتراک دانش یاری رساند بنابه این پژوهش تنها برخی از روشهای اشتراک دانش، موردعلاقه کارکنان میباشند. بنابراین، با بهکارگیری روشهای موردعلاقه کارکنان در اشتراک دانش، بهتر میتوان به بروز رفتار اشتراک دانش منجر شود.دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220Evaluation of E-learning Readiness of Post Graduate Students
at Institute for Higher Education ACECR, Khuzestanسنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان5768766910.30473/mrs.2021.46826.1381FAسعیدملکمحمدیکارشناسی ارشد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، اهواز، ایران.0000-0002-7326-8062محسنحاجی زین العابدینیاستادیار، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران. ایران.orcid.org/0000-0003-Journal Article20190611<strong>Abstract</strong><br /><strong>Purpose:</strong> This research is aimed to identify E-learning readiness Rate of postgraduate students of Institute for Higher Education ACECR, Khuzestan. <br /><strong>Methodology:</strong> The current research is an applied study which used an analytical-survey method. Sampling from the research population was done using the Cochran formula on 153 post graduate students of Khuzestan Institute for Higher Education registered in the first semester of 2018-2019 academic year. was performed Sampling was stratified random sampling .Data gathering instruments was a researcher-made questionnaire; Its validity has been confirmed by experts and reliability of the questionnaire were observed using the Cronbach Alph method, ite reliability was measures (%854 For data analysis, descriptive statistics and referrrential statistics (T-test and one way ANOVA, variance analysis) were used. <br /><strong>Findings:</strong> The analysis of the obtained results from surveying the rate post graduate students of Institute for Higher Education ACECR, Khuzestan readiness for participating in electronic learning shows that the average of students’ readiness in the six is 3/81 of 5. This figure shows the electronic learning of the students is moderate. <br /><strong>Conclusion</strong>: With providing the required infrastructure and training courses and emphasizing the importance of electronic learning at the present time. Students must be encouraged to participate in E-learning courses and obliged to increase their knowledge and skills in this respectهدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان شکل گرفته است.<br /><strong>روششناسی:</strong> پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از روش پژوهش پیمایشی تحلیلی برای انجام آن استفاده است. نمونهگیری از جامعه پژوهش با استفاده از فرمول کوکبان برای تعداد 153 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزش عالی خوزستان که در نیمسال اول 1398- 1397 مشغول به تحصیل بودند، انجام گرفت. روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط متخصصان تأیید شده و ضریب پایایی آن 854/. آلفای کرونباخ بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تی و تحلیل واریانس یکطرفه) استفاده شد.<br />یافتهها: تحلیل نتایج حاصل از بررسی میزان آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برای شرکت در یادگیری الکترونیکی حاکی از آن است که میانگین آمادگی دانشجویان از منظر 6 بعد مورد بررسی 81/3 از 5 است که نشاندهنده آمادگی در حد متوسط دانشجویان برای شرکت در یادگیری الکترونیکی است.<br /><strong>بحث و نتیجهگیری:</strong> با فراهم آوری زیرساختهای موردنیاز و برگزاری دورههای آموزشی و تأکید بر اهمیت یادگیری الکترونیکی در عصر حاضر میتوانیم در جهت ارتقای آمادگی گام برداریم.دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220The Role of Social Capital in the Development of Ambidexterity learning and Knowledge Transfer (Case Study: Faculty Members of University Islamic Azad and Payam Noor)نقش سرمایه اجتماعی در توسعه یادگیری دوسوتوانی و انتقال دانش (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور)6980767010.30473/mrs.2021.49848.1406FAسلیماناحمدزادهاستادیار، گروه مدیریت، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران.محمدعثمانیمربی، گروه مدیریت، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران.شهنازاسماعیلزادهکارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران.Journal Article20191124<strong>Abstract</strong> <br /><strong>Purpose</strong> The main purpose of this study is to investigate the role of social capital in the development of ambidexterity learning and knowledge transfer among university faculty members.<br /> <strong>Methodology</strong>This applied research has been done by survey-descriptive method using a questionnaire. The statistical population of the study is 421 faculty members of Islamic Azad University and Payam Noor University of Urmia and Mahabad. Using Cochran's formula, 201 people have been selected as a statistical sample. Data analysis was performed based on structural equation modeling (SEM) using Smart-PLS software<strong>.</strong><br /><strong> </strong><strong>Findings</strong>: The results showed that all coefficients related to the paths between the variables of this research (except social capital path on knowledge transfer) were significant. Knowledge is also meaningful. And social capital has a positive and significant effect on knowledge transfer indirectly through to ambidexterity learning<strong><em>.</em></strong><br /><strong>Conclusion</strong>: The results indicate that the existence of social capital in the university promotes the learning of ambiguity in the dimensions of exploration and profit, which will provide the basis for knowledge transfer between faculty members.<strong>هدف:</strong> هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سرمایه اجتماعی در توسعه یادگیری دوسوتوانی و تأثیر آن بر انتقال دانش در بین اعضای هیئتعلمی دانشگاه است.<br /> <strong>روششناسی</strong>: این پژوهش کاربردی و به روش پیمایشی – توصیفی و با استفاده از پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیئتعلمی دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور ارومیه و مهاباد به تعداد 421 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران، 201 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل دادهها براساس از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) با کمک نرمافزار Smart-PLS صورت گرفته است.<br /> <strong>یافتهها: </strong>یافتههای به دست آمده نشان داد که سرمایه اجتماعی بر توسعه یادگیری دوسوتوانی تأثیر مثبت و معنیدار دارد و تأثیر یادگیری دوسوتوانی بر انتقال دانش مثبت و معنیدار است و همچنین سرمایه اجتماعی به صورت مستقیم بر انتقال دانش تأثیر معنیداری ندارد ولی به صورت غیرمستقیم از طریق یادگیری دوسوتوانی بر انتقال دانش تأثیر مثبت و معنیداری دارد.<br /> <strong>بحث و نتیجهگیری:</strong> نتایج مشخص میکند که وجود سرمایه اجتماعی در دانشگاه باعث توسعه یادگیری دوسوتوانی در ابعاد اکتشاف و انتفاع میشود که از آن طریق زمینه انتقال دانش بین اعضای هیئتعلمی دانشگاه فراهم خواهد شد.<br /> دانشگاه پیام نورپژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند2383-10496شماره 4 (پیاپی 24)20200220Thinking Style In Public Libraries Foundation Staff and Its’ Relation with Entrepreneurship Traitsشناسایی نقش سبکهای تفکر کارکنان نهادهای کتابخانههای عمومی ایران در ارتباط با ویژگیهای کارآفرینی8190761610.30473/mrs.2021.56734.1444FAثنـــــاصفـــریاستادیار، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.Journal Article20201216<strong>Purpose</strong>: This study aimed to investigate thinking styles of staff's in Public Libraries Foundation and its relation with entrepreneurship traits. <br /><strong>Methodology</strong>: The research method was applied in terms of purpose and in terms of data collection methods was correlation. The population of the research is the staff of the Public Libraries and information. Data collection tools were Sternberg-Wagner thinking styles (1999) and Entrepreneurship traits questionnaire. In order to study the validity of the tool in terms of the number of components and semple size, in addition to content analysis, a confirmatory factor analysis was used with Lisrel software that evaluation of fitting indices confirmed that the research instruments have been constructive.The collected data were analyzed by SPSSv.22 in both descriptive and inferential statistics(Pearson correlation coefficient and stepwise regression). <br /><strong>Findings:</strong> The findings showed that the dominant thinking style among the staff is extraverted thinking. All styles of thinking, with the exception of introverted thinking, had a positive relationship with the entrepreneurship traits of staff. <br /><strong>Conclusion</strong>: Stepwise regression analysis showed that among the components of TS, (31.6) percent of the change in creativity is explained by liberal and judicial thinking. Also, (43.5) percent of the risk taking are explained by liberal, judiciary and legislator thinking. The findings of the research also showed that (24.6) percent of the changes in the internal control are explained by the judicial and extraverted thinking, (38.0%) of the changes in willingness are explained by liberal and judicial thinking, (18.6%) of the changes in independence component are explained by introverted thinking, (21.2%) of the variation of ambiguity tolerance in the level of 99 is significant and the calculated beta value is 0.460.<strong>هدف:</strong> بررسی سبکهای تفکر کارکنان نهادهای کتابخانههای عمومی ایران در ارتباط با ویژگیهای کارآفرینی بوده است.<br /><strong> روش</strong><strong></strong><strong>شناسی:</strong> از نظر هدف کاربردی و از منظر روشهای گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بوده است و حجم نمونه آماری 200 نفر که به روش سرشماری کامل انتخاب شدهاند. ابزار گرداوری دادهها دو پرسشنامة شیوههای تفکر استرنبرگ - واگنر و ویژگیهای کارآفرینی بوده است. جهت بررسی روایی ابزار با توجه به تعداد مؤلفهها و حجم نمونه، علاوهبر تحلیل محتوا، از تحلیل عاملی تأییدی و با استفاده از نرمافزار لیزرل استفاده شد که بررسی شاخصهای برازش نشان داد که ابزار پژوهش از روایی سازه برخوردار بوده است.<br /> <strong>یافتهها:</strong> دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شدهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که شیوه تفکر غالب در میان کارکنان، تفکر بروننگر است. همچنین تمام سبکهای تفکر جز سبک درونگرا ارتباط مثبتی با ویژگیهای کارآفرینی کارکنان داشتهاند.<br /> <strong>بحث و نتیجهگیری:</strong> نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که از میان سبکهای تفکر، 6/31 درصد تغییرات مؤلفه خلاقیت توسط سبکهای تفکر آزاداندیش، قضایی و قانونی تبیین میشود. همچنین 6/24 درصد تغییرات مؤلفه کنترل درونی توسط سبکهای تفکر قضایی و برونگرا، 38% تغییرات مؤلفه توفیقطلبی توسط سبک تفکر آزاداندیش و قضایی، 6/18% تغییرات مؤلفه استقلالطلبی به سبک تفکر درونگرا پیشبینی میشود و 2/21% از تغییرات مؤلفه تحمل ابهام در سطح 99 صدم معنیدار بوده و ضریب محاسبه بتا 460% بوده است.