محسن حاجی زین العابدینی؛ شیرین خوشنود قدیم
چکیده
هدف پژوهش: هدف کلی این پژوهش، تعیین تأثیر استفاده از ابزارهای وب 2 در مدیریت دانش در مرکز آموزش مدیریت دولتی است.روش انجام پژوهش: این پژوهش یک پژوهش کاربردی است که به روش پیمایشی تحلیلی انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته است که شامل 39 سؤال از نوع مقیاس لیکرت بوده است. جامعه آماری 120 نفر بوده است که براساس جدول ...
بیشتر
هدف پژوهش: هدف کلی این پژوهش، تعیین تأثیر استفاده از ابزارهای وب 2 در مدیریت دانش در مرکز آموزش مدیریت دولتی است.روش انجام پژوهش: این پژوهش یک پژوهش کاربردی است که به روش پیمایشی تحلیلی انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته است که شامل 39 سؤال از نوع مقیاس لیکرت بوده است. جامعه آماری 120 نفر بوده است که براساس جدول مورگان 92 نفر از کارکنان مرکز آموزش مدیریت دولتی به صورت نمونه انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اس. پی. اس. اس انجام شد.یافتهها: کارکنان مرکز آموزش مدیریت دولتی سه ابزار وبلاگ، ویکی و شبکههای اجتماعی را نسبت به دیگر ابزارهای وب 2 که شامل پادکست، تگ، آر. اس. اس، ماشاپ و پیامرسان فوری هستند، بیشتر مورد استفاده قرار میدهند. نتایج نشان میدهد سطح مدیریت دانش کارکنان در این مرکز از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ولی سطح مدیریت دانش در مرکز آموزش مدیریت دولتی وضعیت مطلوبی ندارد.بحث و نتیجهگیری: در این مرکز، کارکنان تمایل به استفاده از ابزارهای وب 2 برای به اشتراکگذاری دانش خود دارند؛ لذا با برنامهریزی در جهت رفع محدودیتها و ایجاد شرایط مناسب در مرکز برای استفاده از این ابزارها میتوان دانش ضمنی کارکنان را به دانش آشکار تبدیل کرد.