TY - JOUR ID - 9355 TI - بررسی درک و انتظار کاربران از خدمات کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه در عصر فناوری JO - پژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند JA - MRS LA - fa SN - 2383-1049 AU - رحیمی, صالح AU - اکبری, سیروس AU - مرادی, محمود AD - دانشیار، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران AD - کارشناس ارشد، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران. AD - استادیار، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 9 IS - شماره 2 (پیاپی 34) SP - 55 EP - 68 KW - کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه KW - عصر فناوری KW - خدمات کتابخانه‌ای KW - درک و انتظار کاربران DO - 10.30473/mrs.2023.66348.1547 N2 - هدف پژوهش:پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان درک و انتظارات کاربران از خدمات کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه در عصر فناوری صورت گرفته است.‌روش کار پژوهش: این پژوهش  کاربردی بوده و به روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفته است. جامعۀ آماری کلیۀ اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و بر مبنای فرمول کوکران تعداد 377 نفر به­عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.یافته­‌ها: در عصر فناوری انتظار کاربران از ابعاد کارکنان و کتابداران و فناوری در سطح مطلوبی (بیشتر از متوسط) برآورده شده است. انتظارات کاربران در ابعاد منابع، نوآوری و کارآفرینی و خدمات مرجع در حد نامطلوب (کمتر از حد متوسط) و انتظارات از خدمات جانبی در حد متوسطی بوده است. مقایسۀ میانگین رتبه‌ها نشان داد از نظر کاربران به ترتیب در ابعاد کتابداران و کارکنان و خدمات فناوری، بیشترین میزان انتظارات برآورده شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که انتظارات کاربران از خدمات کتابخانه‌های عمومی از نظر اهمیت و اولویت با یکدیگر متفاوت بودند. بحث و نتیجه‌گیری: کتابخانه‌ها در جذب اقشار مختلف عملکرد ضعیفی داشته‌اند و نتوانسته‌اند انتظارات آنان را در عصر فناوری در حد مطلوبی برآورده نمایند. UR - https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_9355.html L1 - https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_9355_a99fc64983c94b8a8eb8f3b3bf63b850.pdf ER -