Amiri, M., Entezari, A., & Mortaji, N. S. (2016). Knowledge Sharing Behavior Model of Iranian Professionals in experts’ social networks: exploring indexes.
Human Information Interaction, 3(3), 66-81. (In Persian) Dor:
20.1001.1.24237418.1395.3.3.5.3
Anbari, A. M., & Hariri, N. (2015). The Role of Persian Professional Web-based Social Networks in Knowledge Sharing. Librarianship and Informaion Organization Studies, 26(3), 115-132. (In Persian)
Anbari, A.M., & Hariri, N. (2015). The Role of specialized persian web social networks in Knowledge Sharing. Journal of National Librarianship and Information Organization Studies, 26(3), 115-132. (In Persian)
Ba, Sulin and Stallaert, Jan and Whinston, Andrew B., Introducing a Third Dimension in Information Systems Design: The Case for Incentive Alignment (January 1, 2001).
Information Systems Research, 12(3), 225-239,
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2853906
Boer, N. I., Van Baalen, P. J., & Kumar, K. (2002, January). An activity theory approach for studying the situatedness of knowledge sharing. In Proceedings of the 35th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (pp. 1483-1492). IEEE.
Chen, D. Y. T., Chu, S. K. W., & Xu, S. Q. (2012). How do libraries use social networking sites to interact with users.
Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 49(1), 1-10. DOI:
10.1002/meet.14504901085
Chumg, H. F., Cooke, L., Fry, J., & Hung, I. H. (2015). Factors affecting knowledge sharing in the virtual organisation: Employees’ sense of well-being as a mediating effect.
Computers in Human Behavior, 44, 70-80. DOI:
10.1016/j.chb.2014.11.040
Coenen, T (2006). Knowledge sharing over social networking systems: Architecture, usage patterns and their application. In On the Move to Meaningful Internet Systems 2006: OTM 2006 Workshops (189-198). Berlin Heidelberg: Springer.
Cummings, J. N. (2004). Work groups, structural diversity, and knowledge sharing in a global organization.
Management science, 50(3), 352-364. DOI:
10.1287/mnsc.1030.0134
Fang, Y. H., & Chiu, C. M. (2010). In justice we trust: Exploring knowledge-sharing continuance intentions in virtual communities of practice.
Computers in human behavior,
26(2), 235-246. DOI:
10.1016/j.chb.2009.09.005
Forcier, E. (2012). A Pilot Study of Blog Use for Internal Knowledge Sharing in Academic Libraries. In Proceedings of the Annual Conference of CAIS/Actes du congrès annuel de l'ACSI.
Hidding, G. J., & Catterall, S. M. (1998). Anatomy of a learning organization: turning knowledge into capital at Andersen Consulting. Knowledge and Process Management, 5(1), 3-13.
Hsu, I. C. (2006). Enhancing employee tendencies to share knowledge—Case studies of nine companies in Taiwan.
International Journal of information management,
26(4), 326-338.
DOI: 10.1016/j.ijinfomgt.2006.03.001
Jafarzadeh Kermani, Z. (1391). Learn more about the language of the language: the most important information in the language of the book and its information. The Journal of Library and Information Sciences (LIS), 15(2), 203-224. (In Persian)
Kazemi, M., Vahid Mutlaq, T., & Vahid Mutlaq, S. (2014). A Review on Effective of Effector Factors to Knowledge Share in the Iranian Virtual Social. The journal of Public Management Researches (PMR), 7(23), 107-128. (In Persian) Doi: 10.22111/JMR.2014.1758
Liao, C., To, P. L., & Hsu, F. C. (2013). Exploring knowledge sharing in virtual communities.
Online Information Review, 37(6), 891-909. DOI:
10.1108/OIR-11-2012-0196
Saadat Nesab, R., Tajaldini, O., Soleimani Nejad, A. (2016). Explain how to use social networks for knowledge sharing by users of public libraries: A qualitative study. Sciences and Techniques of Information Management (STIM), 2(3), 81-102. (In Persian)
Tajodini, O., Saadatnasab, R., Soleimani Nejad, A. (2017). Explain how to use social networks for knowledge sharing by users of public libraries: A qualitative study.
Journal of Sciences and Techniques of Information Management, 2(3), 81-102. (In Persian) Doi:
10.22091/STIM.2016.779
آقایان، سمیه؛ ناصری، افشین (١٣٩٥). نقش فناوریهای رایانهای اجتماعی تلفن همراه (تلگرام) در تسهیم دانش. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
انبارکی، سحر (١٣٩٥). بررسی نقش عامل اعتماد بر ترویج به اشتراکگذاری دانش در فناوریهای رایانهای اجتماعی علمی پیوسته از منظر پژوهشگران دانشگاههای شیراز و خلیج فارس بوشهر. پایان نامة کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شیراز، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی.
زارعی، عاطفه (١٣٨٦). فرایند مدیریت دانش در کتابخانهها. همایش علوم انسانی و هنر در دانشگاه ازاد اسلامی واحد همدان.
سالخورده، محمد (1402). بررسی وضعیت همسویی دانش در کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه بهمنظور ارائه راهکارهایی جهت بهبود مدیریت دانش در این کتابخانهها. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی، دانشکدة علوم اجتماعی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
نائلی، هما (١٣٩٤). برسی دیدگاه کتابداران را در زمینة استفاده از رسانههای اجتماعی برای بهاشتراکگذاری دانش در کتابخانههای عمومی شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهران.
وحیدیمطلق، طیبه (١٣٩٠). بررسی تأثیر عوامل اثرگذار بر همسویی دانش در جوامع مجازی (مطالعة موردی: انجمن گفتگوی پی. سی. ورلد). پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه سیستان و بلوچستان.