افشار، م. و دانش، ف. (1387). بررسی تأثیر برنامههای آموزشی غیررسمی کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان بر ارتقاء سواد اطلاعاتی دانش آموزان از دیدگاه کتابداران و آموزگاران. فصلنامه پیام کتابخانه، 54: 83-93.
بابالحوائجی، ف. (1378). نقش و اهمیت کتابخانههای آموزشگاهی و رهنمودهایی برای کتابخانهها کودکان. تهران: وزارت آموزشوپرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
بیگی، م. (1386). معرفی نرمافزارهای کتابخانهای و اطلاعرسانی ایران. کتاب ماه (کلیات)، 11 (3): 76-81.
حریری، ن. و فیروزی، ص. (1390). سنجش رضایت کاربران نرمافزار کتابخانه دیجیتال پیام در کتابخانههای استفادهکننده از آن. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات 22 (4): 83-102.
حسنپور، ز. و رضایی شریفآبادی، س. (1389). ویژگیهای رابط کاربر کتابخانههای مجازی بینالمللی کودکان از دیدگاه کاربران و پیشنهاد یک الگو. مجله علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودکان، 1 (2): 45-70.
حسنزاده، م. و سهراب زاده، س. (1391). ارزیابی رابط کاربر کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران ازنظر مطابقت با معیارهای عمومی و تخصصی. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2: 1-12.
ذاکر شهرک، م. و اباذری، ز. (1391). ارزیابی عملکرد کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران با استفاده از مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا (EFQM) و ارائه مدل پیشنهادی ایجاد کتابخانه بینالمللی کودکان و نوجوانان. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 46: 129-149.
رحیمی، ف. (1382). تاریخچه، ساختاروتشکیلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. ماهنامه اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 7: 9 -27.
فامیل روحانی، ع. الف. و خواجوی، ف. و حمیدی، م. (1392) بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اهواز و مشکلات و موانع موجود در بهرهگیری از آن در این کتابخانهها. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 21 (6): 93-106.
کردیان، ر.، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهران. مصاحبه، 12 آذر 1393.
نجفی نیا، ش. (1388). رویکرد تطبیقی نمونههای دیجیتالی کتابخانه کودکان نوجوانان. کتاب سال. 80: 183-202.
نوروزی، ی. و نعمتی، س. (1389). ارزیابی نرمافزارهای جامع کتابداری تحت وب پارس آذرخش، نوساو نمایه در بازیابی اطلاعات. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16: 23-43.
نوشین فرد، ف. و احمدی، الف. (1391). بررسی و ارزیابی رسا، نرمافزار جامع کتابخانه، مرکز اسناد و آرشیو در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کاربران. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی. 2 (1): 13-26.
وبسایت کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان (1393). اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان [نوشته وبسایت]. بازیابی شده در 25 آذر 1393، ازhttp: //www. magiran. com/temp/mag-pdf
BiBlal, D. and Bachir, I. (2007) Children’s interaction with international and multilingual digital libraries: I. Understanding interface design representations. Information Processing & Management. 43 (1): 47-64. DOI: http: //dx. doi. org/10. 1016/j. ipm. 2006. 05. 007
DeRidder, J. L. (2007 (. Choosing software for a digital library. Library Hi Tech News, 24 (9/10): 19-21 DOI: http: // www. emeraldinsight. com/doi/ pdfplus/10. 1108/07419050710874223
Goh, D. H. L. et al. (2006 (. A checklist for evaluating open source digital library software. Online Information Review, 30 (4): 360-379. DOI: http: //www. emeraldinsight. com/doi/pdfplus/10. 1108/14684520610686283
Information Processing and Management, 43 (1): 47-64. DOI: http: //ac. els-cdn. com
Larg, Andrew, and Beheshti, Jamshid. ) 2005 (. Interface design, web portals and children. Library Trends, 54 (2). 318-324. DOII: http: //ac. els-cdn. com
Manuel, k. 2002. teaching information Literacy to Generation Y. journal of library administration, 30 (1-2) , 195-217. DOI: http: //ac. els-cdn. com
Martens,M. ) 2012 (. Issues of access and usability in designing digital resources for children. Procedia Social and Behavioral Sciences, 34 (3): 159-168. DOI: http: //ac. els-cdn. com
Soloway, E. (1991). How the Nintendo Generation Learns. communications of the ACM. 9: 23-28. DOI: http: //ac. els-cdn. com
Subarna, K. D. and Sibsankar J. ) 2008 (. Developing Digital Libraries for Global Children. International CALIBER. 247-266. DOI: https: //www. researchgate. net/publication/268054254
Wu,k. C. ). 2015 (. Affective surfing in the visualized interface of a digital library for children.
Information Processing and Management 51: 373–390. DOI:
http: //ac. els-cdn. com