بوشهری، علیرضا. الیاسی، مهدی. نظر یزاده، فرهاد. (1382). ارزیابی نوآوریهای فناورانه در سازمانهای صنعتی. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
یداللهی فارسی، جهانگیر. کلاتهایی، زهرا. (1389). شناسایی استراتژ یهای تجار یسازی تکنولوژی در حوزه بیوتکنولوژی در ایران، کنفرانس بینالمللی مدیریت تکنولوژی، تهران، ایران.
شیروانی، کوروش. (1386). روشها و ضوابط اولیه تجاریسازی نتایج تحقیقات در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران.
فکور، بهمن. حاجی حسینی، حجت الله. (1387. ) کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی نتایج تحقیقات در دانشگاههای ایران، فصلنامه سیاست علم و فناوری.
فکور، بهمن. (1389). مروری بر مفاهیم نظری تجار یسازی نتایج تحقیقات، فصلنامه رهیافت، بهار و تابستان ۸9(37).
بندریان، رضا. موسائی، احمد. (1388) بهرهگیری از صنایع موجود راه حلی برای تسهیل تجاریسازی، فصلنامه رشد فناوری، 5(18).
صنوبر، نجف. ناصر، (1390). تأثیر محرکهای نوآوری بر ظرفیت نوآوری شرکتهای دانش بنیان، فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری، 4(2).
میربلوک، علیرضا. صفر یالموتی، فاطمه. (1387) فرایند ایده تا بازار، نشریه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، شماره 2، 65-47.
قاضی نوری، سیدرضا. (1384). استراتژیها و روندهای تجاری برای بازاریابی محصولاتهایتک، مورد مطالعه: فناوری در ایران، دومین همایش مدیریت فناوری در ایران.
مهرگان، نادر. دهقانپور، محمدرضا. ده موبد، بابک. (1391) صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل مؤثر بر آن، فصلنامه سیاست علم و فناوری، 10.