ابراهیمی، رحمان، علی پور نجمی، س (1388). پیامدهای ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش کتابداری و اطلاعرسانی. ماهنامه الکترونیکی ارتباط علمی، دوره 12 (1)، (دسترسی در 5/9/1390).
آزادی، قاسم (1390). بررسی نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد کتابخانه عمومی. ماهنامه الکترونیکی ارتباط علمی، 22(1)
حاجی زین العابدینی، محسن (1385). بهره گیری از روشهای نوین در کتابخانه عمومی. نما، 5(4).
دیدار، مینا.، نقشینه، نادر (1388). فناوریهای نوین در کتابخانه با تأکید بر نقش کتابداران. پایان نامه کارشناسی ارشد گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
زارعی، علی.، دخانی، ف.، زارعی، ف (1391). ساختار دگردیسی اطلاعات و ارتباطات در وب تا وب معنایی. ماهنامه الکترونیکی ارتباط علمی، دوره 25 (3)، (دسترسی در 12/9/1391).
شعبانی، احمد.، چشمه سهرابی. مظفر (1386). علم اطلاعات و جامعة اطلاعاتی. تهران: چاپار.
شیروانی نیا، زهرا (1388). آینده فناوری در کتابخا نه ها: چالشها و فرصت ها. شیرازه، دوره 1 (3)، فروردین و اردیبهشت. (دسترسی در 13/7/1389).
عامل، فرزانه (1388). نقش فناوری اطلاعات در کتابخانه. اداره کل کتابخانههای عمومی خراسان رضوی، (دسترسی در 12/9/1391)،
http: //www. mashadpl. ir/Portal/home
Adetoun, A. , Oyelude, A. (2012). Libraries as the gate: “ways” and “keepers” in the knowledge environment. Library Hi Tech News. 29 (8): 7 – 10.
Byamugisha, H (2010). Digitizing library resources for new modes of information use in Uganda. Library Management. 31 (½): 42 – 56.
Burda, D. , and Teuteberg, F (2013). Sustaining accessibility of information through digital preservation: A literature review. Journal of Information Science. 39 (4) : 442–458.
Carmagnola, F. , Osborne, F. , and Torre, I (2014). Escaping the big brother: An empirical study on factors influencing identification and information leakage on the Web. Journal of Information Science. 40 (2): 180–197.
Combes, B. , Hanisch, J. , Carroll, M. , and Hughes, H (2011). Student voices: re-conceptualising and re-positioning Australian library and information science education for the twenty-first century. International Information and Library Review, 43 ( 3): 137-143.
Hall, H (2001). Input-friendliness: Motivating knowledge sharing across intranets. Journal of Information Science. 27 (3): 139–146.
Heradio, R. , Fernandez-Amoros, D. , and Cabrerizo, F (2012). A review of quality evaluation of digital libraries based on users’ perceptions. Journal of Information Science. 38 (3): 269–283.
Ju, B. , and Gluck, M (2011). Calibrating information users’ views on relevance: A social representations approach. Journal of Information Science. 37 (4): 429–438.
Karanasios, S. , Thakker, D. , Lau, L. , Allen, D. , Dimitrova, V. , and Norman, A (2013). Making sense of digital traces: An activity theory driven ontological approach. Journal of the American Society for Information Science and Technology. 64 (12):. 2452–2467.
Parsons, M. A. , Godoy, O. , LeDrew, E. , de Bruin, T. F. , Danis, B. , Tomlinson, S. , and Carlson, D (2011). A conceptual framework for managing very diverse data for complex, interdisciplinary science. Journal of Information Science. 37 (6) : 555–569.
Ma, F. , Jiang, T. , Fu, Z. , and Zhao, H (2012). A study on the structure of the Chinese information policy domain framework. Journal of Information Science. 38 (1): 52–63.
Read, P. , Shah, C. , Lupita, S. , and Woolcott, J (2012). Story of one’s life and a tree of friends’ – Understanding millennials’ information behaviour in social networks. Journal of Information Science. 38 (5): 489–497.
Sare, L. , Bales, S. , and Neville, B (2012). New academic librarians and their perceptions of the profession. Portal: Libraries and the Academy, 12 ( 2):179-203.
Simon, A. , and Taylor, M (2011). Career history and motivations for choosing LIS: a case study at Aberystwyth University. Library Review,60 ( 9): 803-815.
Stock, W. G. , and Stock, M (2013). Handbook of information science. Berlin: De Gruyter Saur.
Valentini, M. , Evgenia, V. , Tsatsaroni, A (2015) Choice of Library and Information Science in a rapidly changing information landscape. Library Management, Vol. 36 (8/9: 584 – 608.
Velden, T. , and Lagoze, C (2013). The extraction of community structures from publication networks to support ethnographic observations of field differences in scientific communication. Journal of the American Society for Information Science and Technology, Vol. 64 (12): 2405–2427.