آرمسترانگ، مایکل (1385). مدیریت عملکرد راهبردهای کلیدی و راهنمای عملی. (صفری،س؛ وهابیان،ا). تهران: جهاد دانشگاهی، واحد تهران.
اسدنیا، ابوالفضل؛ جلیلپور، پیمان؛ احمدی، وحید و بریاجی، مهدی (1395). رابطه ویژگیهای شخصیتی با عملکرد شغلی در بین کتابداران کتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات،2(1)، 157-141.
اقدسی، محمد و خاکزار بفروئی، مرتضی (1387). سنجش سطح قابلیتهای یادگیری سازمانی در بیمارستانها. نشریه بینالمللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید دانشگاه علم و صنعت ایران، 19(4)،83-71.
تابنده، فاطمه (1380). مقایسه وضعیت موجود و مطلوب کتابخانههای دانشگاه شیراز در اعمال مدیریت کیفیت فراگیر از دیدگاه مدیران و کارشناسان. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، (3-4)، 145-133.
جنوی، المیرا؛ محمداسماعیل، صدیقه و روشندل اربطانی، طاهر (1387). یادگیری سازمانی در کتابخانه؛ گزارشی از کتابخانههای مرکزی دانشگاهی در تهران. فصلنامه کتاب،83، 226-216.
حسنی، محمد (1393). نقش یادگیری سازمانی بر پاسخگویی و عملکرد شغلی کارکنان درمانی. مجله دانشکده پرستاری و ارومیه، 12(11)، 996-988.
خورشید، صدیقه و پاشازاده، عاطفه (1393). اثر سبک رهبری تحولآفرین بر قابلیت یادگیری سازمانی با ملاحظه نقش میانجی هوش سازمانی. مدیریت تحول،6(11)،28-1.
سلیمی، قاسم؛ محمدی، مهدی و حسینی فرزاد، طناز (1395). تبیین نقش هوش هیجانی با میانجیگری یادگیری سازمانی در پیشبینی عملکرد شغلی مدیران. دو فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه،4(2)،67-45.
سمیعی، میترا و آقائی، سمیرا (1395). نقش هوش فرهنگی بر عملکرد کتابداران کتابخانههای دانشگاه علامه طباطبائی. کتابداری، آرشیو و نسخه پژوهی: علوم و فنون مدیریت اطلاعات،4، 80-65.
سنجقی، محمدابراهیم (1380). تحلیلی بر ماهیت و ابعاد نظریه رهبری تحولآفرین: فصلنامه علمی- پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 37 و 38 (11)،312-281.
شعبانی، احمد و سعادت، رسول (1388). سمینار تحقیق و پیشنهادیه نویسی در کتابداری و اطلاعرسانی. تهران: چاپار.
شعبانی، علی و تقوی قرهبلاغ، حسین (1390). بررسی رابطه رهبری تحولآفرین با رفتار مدنی سازمانی در کتابخانههای دانشگاه تهران. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45(57)، 62-39.
ضیائی، محمدصادق و نرگسیان، جواد (1389). بررسی رابطه بین سبک رهبری تحولآفرین و کاهش تحلیل رفتگی کارکنان کتابخانههای دانشگاه شهید بهشتی تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 44(52)، 33-13.
عصاره، فریده؛ بیگدلی، زاهد؛ مروتی، ذکرالله و حسینی، مریم (1395). بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و عملکرد شغلی کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 22(1)، 141-157.
فرهنگ، ابوالقاسم (1389). یادگیری سازمانی و اعتماد سازمانی با توسعة کارکنان در دانشگاههای دولتی جنوب شرق کشور. پایاننامه دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان.
فرهنگ، ابوالقاسم؛ سیادت، علی؛ هویدا، رضا؛ و مولوی، حسین (1390). بررسی رابطة ساده و چندگانه یادگیری سازمانی و اعتماد اجتماعی در سازمان با توسعة کارکنان دانشگاههای دولتی پزشکی و غیرپزشکی جنوب شرق کشور. مجله جامعهشناسی کاربردی، 22(41)، 182-159.
کاظمی، عباس (1388). بهرهوری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
مزینانی، علی (1386). کتابخانه و کتابداری. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
میرکمالی، محمد (1373). رهبری و مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات رامین.
میرکمالی، محمد؛ نارنجیثانی، فاطمه و اعلامی، فرنوش (1390). بررسی رابطه رهبری تحولآفرین با یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت سایپا). پژوهشنامه مدیریت تحول، 3(6)، 27-1.
هویدا، رضا؛ سیادت، علی؛ نیکبخت، اکرم و مقدم، اعظم (1389). پارادایم مدیریت دانش. اصفهان: ارکان دانش.
Abdullah, K. A. S., & Kassim, N. A. (2008). Perceptions of organizational learning practices among Yemeni university librarians. Malaysian Journal of Library & Information Science, 13(1), 77-90.
Albrecht, K. (2008). Knowledge management organizational in telligence, earning and Complexity. Unesco. Encylopedia of life Support Systems (EOLSS). Research Project.( pp.5-8).
Armestrang, A., & Foley, P. (2003). Foundation for a learning organization.
Bass, B. & Avlivo, B. (2000). Multifactor Leadership question naire. California mind garden.
Bass, B. M., & Steidlmeier, P. (1998). Ethics, character, and authentic transformational leadership. New York: Centre for Leadership Studies, Binghamton University.
Bass, B. M., Avolio, B. J., Jung, D. I., & Berson, Y. (2003). Predicting unit performance by assessing transformational and transactional leadership. Journal of applied psychology, 88(2), 207.
Boehnke, K., Bontis, N., DiStefano, J. J., & DiStefano, A. C. (2003). Transformational leadership: an examination of cross‐national differences and similarities. Leadership & Organization Development Journal, 24(1), 5-15.
Fiol, C. M., & Lyles, M. A. (1985). Organizational learning. Academy of management review, 10(4), 803-813.
Homrig, M. A. (2001). Transformational leadership. Retrieved December, 5, 2008.
Jerez-Gomez, P., Céspedes-Lorente, J., & Valle-Cabrera, R. (2005). Organizational learning capability: a proposal of measurement. Journal of business research, 58(6), 715-725.
Martin, J. (2015). Leadership in academic libraries: Exploratory research on the use of transformational and transactional leadership styles. ACRL 2015 Proceedings.
McAulay, L. (2003). Transformational leadership: a response to limitations in conventional information systems evaluation. Electronic Journal of Information Systems Evaluation, 6(2), 137-144.
Ogunlana, E. K., Okunlaya, R. A., Ajani, F. O., Okunoye, T., & Oshinaike, A. O. (2013). Indices of job stress and job satisfaction among academic librarians in selected federal universities in South West Nigeria. Annals of Library and Information Studies (ALIS), 60(3), 212-218.
Templeton, G. F., Lewis, B. R., & Snyder, C. A. (2002). Development of a measure for the organizational learning construct. Journal of management information systems, 19(2), 175-218.