اسدپرور، سکینه (۱۳۹۸). بررسی تأثیر سواد عاطفی و سواد رسانهای والدین بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نقش تعدیلگر ویژگیهای جمعیتشناختی والدین (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه مؤسسه آموزش عالی سناباد گلبهار.
اسماعیلپور بندبنی، محمد؛ نادری شاد، شایان؛ کبرایی، فائزه و غلامی چابک، بهاره (۱۳۹۶). بررسی افت تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با آن از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(3)، 65-72.
اقاجانی، مرضیه (۱۳۹۳). رابطة سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات معلمان و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کلاس پنجم ابتدایی شهر تهران سال تحصیلی 1392-93. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
پیوند، علیرضا و اسماعیلی، حسین (۱۳۹۷). تأثیر سواد اطلاعاتی بر عملکرد کارکنان. در CIVILICA. یازدهمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت و هفتمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز (ج 11). یازدهمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت و هفتمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق.
تابلی، حمید؛ خراسانی، معصومه و حسینی، علی (۱۳۹۴). جایگاه سواد اطلاعاتی در ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی. دانشگاه پیام نور نکا.
حسینپور، کبری حسین و سلطانی، پری (۱۳۹۵). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی اساتید و کارکنان دانشگاه واحد پیام نور اندیکا در سال تحصیلی 95 - 1394 (ج 1، ص 10). مقاله ارائه شده در کنگره بینالمللی علوم انسانی، مطالعات فرهنگی. مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
سیاسر، فیروزه (۱۳۹۸). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و عملکرد شغلی کتابداران کتابخانههای عمومی استان سیستان و بلوچستان (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی، مرکز پیام نور مشهد.
سیف، علیاکبر (۱۳۹۴). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش 7). تهران: دوران.
شفیعی، صابر و جنتی، مجتبی (۱۳۹۹). تأثیر راهبردهای فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی. پژوهش و مطالعات اسلامی، 11(2)، 36-48.
صمدی، فاطمه (۱۳۹۳). بررسی میزان کارآمدی مواد و وسایل آموزشی بر ارتقای مهارتهای سواد اطلاعاتی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس هوشمند کرج از نظر معلمان و مدیران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه تربیتمعلم - تهران، دانشکده علوم تربیتی.
عبدالمالکی، صابر (۱۳۹۰). بررسی وضعیت سواد علمی در دانشجویان علوم تربیتی و علوم دانشگاه تهران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران.
غلباش، مسعود نوری (۱۳۹۸). سنجش میزان سواد برنامه درسی معلمان دوره ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشآموزان (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
فرامرزی، معصومه و ارادی، فاطمه (۱۳۹۷). بررسی میزان سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای شهر اهواز و تأثیر آن بر توسعه خدمات کتابخانهای (ج 6، ص 9). مقاله ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار -موسسه آموزش عالی مهر اروند.
قیصری، الهام (۱۳۹۳). بررسی رابطة سواد اطلاعاتی و آموزش ترغیبی معلمان با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
محمدی، حمید؛ سلم آبادی، مجتبی و مهدویفرد، علی (۱۳۹۸). بررسی نقش سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی و سلامت روان دانشآموزان. مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 4(32)، 25-39.
مختاری، امیرحسین (۱۳۹۱). بررسی میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان و تعیین رابطه آن با ویژگیهای کارآفرینی آنها در موسسه آموزش عالی مهر البرز (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران.
مردانی، شهلا؛ بارونینژاد، آفتاب و چرخاب، ملیحه (۱۳۹۵). بررسی نقش سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مقاله ارائه شده در چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
میرپناهی، لیلا (۱۳۹۵). بررسی تأثیر سطح سواد والدین بر یادگیری دانشآموزان ابتدایی شهر ایلام. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(2)، 22-30.
نجاتی، فاطمه (۱۳۹۴). تأثیر هوشمندسازی مدارس بر سواد اطلاعاتی، انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان دختر سال سوم متوسطه ناحیه یک اراک در سال تحصیلی 1393-94 (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
نظری، مریم (۱۳۸۴). چگونه میتوان باسواد اطلاعاتی شد. کتابداری و اطلاعرسانی، 8(2)، 27-58.
Soleymani, S., Makki Ale Agha, B., & Etemad Ahari, A. (2019). Investigating the Relationship between Parental Media Literacy and Students' Academic Achievement Motivation. Psychological science (JPS), 18(80), 933-940. (In Persian)
Tabarsa, GH, A., Sharifi, S. & Hosey Ni, S. A. (2016). An Assessment of the Effects of Employees’ Informational Knowledge on Organizational Agility. Journal of Research in Human Resources Management, 8(2), 113-136. (In Persian)