احمدی، سید علیاکبر و درویش، حسن (1391). مبانی کارآفرینی، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
انصاری، محمداسماعیل و تیموری، هادی (1386). بررسی رابطة بین سبک رهبری تحولگرا و سبک تفکر خلاق در مدیران مدارس ابتدایی شهرستان اصفهان، ماهنامه تدبیر، 188، 21-30.
تابلی، حمید و تیرگر، هدایت الله (1391). بررسی رابطة بین سبک رهبری تحولآفرین و خلاقیت کارکنان سازمانهای دولتی نیریز، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(1)، 1-24.
خانعلیزاده، رقیه؛ کردنائیچ، اسدالله؛ فانی، علیاصغر و مشبکی، اصغر (1389). رابطة بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی، پژوهشنامه مدیریت تحول، 2(3)، 21-45.
دبونو، ادوارد (1390). تمرین خلاقیت (62 تمرین برای کشف خلاقترین ایدههایتان)، ترجمه امیرحسام صمدآقایی، تهران، انتشارات دانشپژوهان جوان.
دسلر، گری (1394). مبانی مدیریت منابع انسانی، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رضاییان، علی (1393). مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران، انتشارات سمت.
صلحی، مهناز؛ عباسی، حمیده؛ هزاوهای، محمدمهدی و روشنایی، قدرتالله (1393). بررسی تأثیر مداخله آموزشی بر توانمندسازی دانشآموزان در پیشگیری از مصرف سیگار. مجله دانشگاه علوم پزشکی رازی، 21(118)، 52-63.
عقلمند، سیامک و اکبری، فیضاله (1384). توانمندسازی یک استراتژی مدیریتی برای نیل به توسعه پایدار، تهران، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
غفوری، فرزاد؛ اشرف گنجوئی، فریده؛ دهقان، آیتالله و حسینی، سیده مهسا (1388). ارتباط بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت معلمان تربیتبدنی. مجله مدیریت ورزشی، 2، 215-234.
قرهخانی، حسن؛ الیاسی، حمداله و فولادی حیدرلو، نسرین (1393). رابطة بین سبک رهبری مدیران مجتمعهای آموزشی با خلاقیت معلمان تربیتبدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویر احمد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(20)، 67-55.
کینزی گامن، کارول (1389). خلاقیت در سازمان، راهنمای عملی برای تفکر خلاق. ترجمۀ غلامرضا عسگری و ناصر شاهباز، تهران، هدف صالحین/ پویندگان دانش.
مشرفجوادی، محمدحسین؛ میرآقایی، سیدمجتبی و رضایی گلآباد، حسن (1390). توانمندسازی کارکنان اساس سازمانهای دانشمحور، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، 1- 13.
مهری؛ داریوش؛ ابوالقاسمی، محمود و عشرتآبادی حسن، محجوب و نیکمرتضی، مهدوی (1392). بررسی رابطة سبکهای رهبری مدیران با خلاقیت در معلمان مدارس پسرانه ابتدایی شهر پل دختر. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(3)، 187-209.
میرکمالی، سید محمد و خورشیدی، عباس (1387). روشهای پرورش خلاقیت در نظام آموزش، تهران، نشر یسطرون.
وایلز، کیمبل (1392). مدیریت و رهبری آموزشی. ترجمه محمدعلی طوسی، تهران، نشر بازتاب.
Adolfsson, E. T., Smide, B., Gregeby, E., Fernstrom, L. & Wikblad, K. (2004). Implementing empowerment group education in diabetes. Patient Educ Couns. 53(3): 319-324.
Castiglione, J. (2008). Facilitating employee creativity in the library environment. Journal of Library Management. 29(3): 159-172.
Funnell, M. M. & Anderson, R. M. (2004). Empowerment and self-management of diabetes. Clinical Diabetes. 22(3): 123-127.
Hunter, J. D. (2009). Improving organization performance through the use of effective Elements of organizational structure. Leadership in Health Services. 15(3): 12 - 21.
Jung, D. I. (2001). Transformational and transactional leadership and their effects on creativity in groups. Creativity research Journal. 132: 185-195.
Lee, C. H x Chu, K. K. (2016). Understanding the effect of pxxitive psychological capital on hospitality inxerx's creativity for role performance. International Journal of xrganizational Innovation (Online), 8(4), 213.
Mikulincer, M. & Shaver, P. R. (2005). Menthal representations of attachment security: Theoretical foundation for a positive social psychology. In M. W. Baldwin (Ed.), Interpersonal cognition (pp. 233–266).New York: Guilford Press.
Rego, A., Sousa, F., Marques, C. & e Cunha, M. P. (2012). Authentic leadership promoting employees' psxcxological capital and creativity. Journal of business research, 65(3), 429-437.
Rosenberg, J. (2007). Community mental health: challenges for the 21st century, London: Routledge.
Schaefer, R.T. (2003). Sociology matters, McGraw-Hill Publishing Co.
Shattuck, S.O. (1992). Generic revision of the ant subfamily dolichoderinae (Hymenopetra: Formicidae). Sociobiology. 21: 1-181.
Siu, O. L., Bakker, x. B. & Jianx, X. (2014). Pxychologicxx capital among universixy students: Relationships with study engagement and intrinsic mxtivation. Journal xf xappiness Sxudies, 15(4), 979-99x.
Speer, W. P., Jackson, C. B. & Peterson, N. A. (2001). The relationship between social cohesion and empowerment: support and new implication for theory. Health Edu Behav. 28(6): 716-733.
Swxetman, D., Luthaxs, F., Avey, J. B. & Luthans, B. C. (2011). Relationsxip betweex poxitive psychological capital and creative perfoxmance. Canadixn Journal of Administrative Scixnces/Revue Canadiexne des Sciences de l'Administration, 2x (1), 4-13.
Thomas, K.W. & Velthouse. B.A. (1990). Cognitive element of empowerment: an interpretive modle of intrinsic task motivation. Academy of management Review. 15: 666-681.
Vernon, P.E. (1995). Natur -Nuture in creativity in glover & other handbook of creativity, Plenum press, pp. 93-103.
White, R.A. (2004). Is ‘empowerment’ the answer? current theory and research on development communication. GAZETTE. 66(1): 7-24.
Zubair, A. & Kamal, A. (2015). Work related flow, sychoxogical capitxl, and creativity among exployees of software houses. xsycxological Studies, 60(3), 321-331.