اصنافی، امیررضا (1394). تأملی بر میزان حضور اعضای هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی در شبکه علمی ریسرچگیت. تعامل انسان و اطلاعات، 3(2)، 61-70.
اصنافی، امیررضا؛ سلامی، مریم؛ سیاح برگرد، مهدی و حسینی آهنگری، سید عابدین (1394). حضور پژوهشگران دانشگاههای علوم پزشکی، آزاد و دولتی شهر اهواز در شبکه اجتماعی علمی ریسرچگیت. فصلنامه توسعة آموزش جندیشاپور، 12، 67-73.
بتولی، زهرا (1392). قابلیتهای شبکه اجتماعی ریسرچگیت برای پژوهشگران. گفتمان علم و فناوری، 1(2)، 59-68.
بتولی، زهرا؛ نظری، مریم (1393). بررسی قابلیتهای شبکههای اجتماعی تحقیقاتی جهت تسهیل فعالیتهای پژوهشی از منظر پژوهشگران حوزة علوم پزشکی ایران. پیاورد سلامت، 8 (4)، 316 -331.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام-فهرست رتبهبندی دانشگاهها آزاد اسلامی سال ۹۴–۱۳۹۳.
http://ur.isc.gov.ir/Home/RankIranAzad.
حریری، نجلا و عنبری، محمدمهدی (1391). سنجش قابلیتهای شبکههای اجتماعی تخصصی وبی فارسی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهینهسازی این شبکهها در ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 28(2): 455-477.
سعادت، یاسمن (1393). بررسی گرایش شیمیدانهای ایرانی به عضویت در شبکههای اجتماعی علمی بر پایه ویژگیها، تولید علم و بازشناخت آنان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز - دانشکده علوم تربیتی.
کیا، علیاصغر و نوری مرادآبادی، یونس (1391). عوامل مرتبط با گرایش دانشجویان به شبکه اجتماعی فیسبوک (بررسی تطبیقی دانشجویان ایران و آمریکا). مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 13(17)، 181-212.
مهربان، سحر و منصوریان، یزدان (1393). رصد روندهای علمی: روشها و معیارهای علمسنجی و تغییر نقش کتابداران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 29 (3)، 613-631.
یعقوبی ملال، نیما؛ جمالی مهموئی، حمیدرضا و منصوریان، یزدان (1395). تعاملها و انگیزههای اطلاعاتی دانشمندان در شبکۀ حرفهای ریسرچگیت. پژوهشنامه علمسنجی، 2(3)، 43-56.
Bakhshi, S. I. & Gutam, S. (2013). Scholarly Communication through Social Networks: A Study. In International Conference on Asian Digital Libraries (pp. 178-179). Springer, Cham.
Bornmann, L. (2014). Do altmetrics point to the broader impact of research? An overview of benefits and disadvantages of altmetrics. Journal of informetrics, 8(4), 895-903.
Buschman, M. & Michalek, A. (2013). Are alternative metrics still alternative?. Bulletin of the Association for Information Science and Technology, 39(4), 35-39.
Chakraborty, N. (2012). Activities and reasons for using social networking sites. by research scholars in NEHU: A study on Facebook and ResearchGate.
Galligan, F. & Dyas-Correia, S. (2013). Altmetrics: Rethinking the way we measure. Serials review, 39(1), 56-61.
Harnad, S. (2006). Publish or perish–self-archive to flourish: the green route to open access, ERCIM News, 64, 12-13. Retrieved January, 13, 2013.
Kraker, P. & Lex, E. (2015). A critical look at the ResearchGate score as a measure of scientific reputation. In Proceedings of the Quantifying and Analysing Scholarly Communication on the Web workshop (ASCW’15), Web Science conference.
Kubalik, J., Matousek, K., Dolezal, J. & Necasky, M. (2011). Analysis of portal for social network of IT professionals. Journal of Systems Integration, 2(1), 21.
Kurtz, M. J. (2004). Restrictive access policies cut readership of electronic research journal articles by a factor of two, National Policies on Open Access (OA) Provision for University Research Output: an International meeting. Southampton University, Southampton UK. 19 February 2004.
Lawrence, S. (2001). Free online availability substantially increases a paper's impact. Nature, 411(6837), 521.
Li, L., He, D., Jeng, W., Goodwin, S. & Zhang, C. (2015, May). Answer quality characteristics and prediction on an academic Q&A Site: A case study on ResearchGate. In Proceedings of the 24th international conference on world wide web (pp. 1453-1458). ACM.
Martín-Martín, A., Orduña-Malea, E., Ayllón, J. M. & López-Cózar, E. D. (2016). The counting house: measuring those who count. Presence of Bibliometrics, Scientometrics, Informetrics, Webometrics and Altmetrics in the Google Scholar Citations, ResearcherID, ResearchGate, Mendeley & Twitter. arXiv preprint arXiv:1602.02412.
Mas-Bleda, A., Thelwall, M., Kousha, K., & Aguillo, I. F. (2014). Do highly cited researchers successfully use the social web?. Scientometrics, 101(1), 337-356.
Moed, H. F. (2007). The effect of open access on citation impact: An analysis of ArXiv's condensed matter section. Journal of the Association for Information Science and Technology, 58(13), 2047-2054.
Moeslein, K. M., Bullinger, A. C. & Soeldner, J. (2009, July). Open collaborative development: Trends, tools, and tactics. In International Conference on Human-Computer Interaction. Springer, Berlin, Heidelberg.
Mohammadi, E., Thelwall, M., Haustein, S. & Larivière, V. (2015). Who reads research articles? An altmetrics analysis of Mendeley user categories. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(9), 1832-1846.
Orduna-Malea, E., Martín-Martín, A., Thelwall, M. & López-Cózar, E. D. (2017). Do ResearchGate Scores create ghost academic reputations?. Scientometrics, 1-18.
Priem, J. (2014). Altmetrics. In B. Cronin, & C. Sugimoto (eds.), Beyond Bibliometrics: Harnessing Multidimensional Indicators of Performance. Cambridge, MA: MIT Press.
Priem, J., Taraborelli, D., Groth, P. & Neylon, C. (2010). Altmetrics: A manifesto. Available at: http://altmetrics.org/manifesto.
Roemer, R. C. & Borchardt, R. (2012). From bibliometrics to altmetrics: A changing scholarly landscape. College & Research Libraries News, 73(10), 596-600.
Shrivastava, R., Shrivastava, R., Mahajan, P. & Mahajan, P. (2017). An altmetric analysis of ResearchGate profiles of physics researchers: A study of University of Delhi (India). Performance Measurement and Metrics, 18(1), 52-66.
Song, D. & Lee, J. (2014). Has Web 2.0 revitalized informal learning? The relationship between Web 2.0 and informal learning. Journal of Computer Assisted Learning, 30(6), 511-533.
Sud, P. & Thelwall, M. (2014). Evaluating altmetrics. Scientometrics, 98(2), 1131-1143.
Thelwall, M. & Kousha, K. (2014). Academia. edu: social network or academic network?. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(4), 721-731.
Thelwall, M. & Kousha, K. (2015). ResearchGate: Disseminating, communicating, and measuring Scholarship?. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(5), 876-889.
Yu, M. C., Wu, Y. C. J., Alhalabi, W., Kao, H. Y. & Wu, W. H. (2016). ResearchGate: An effective altmetric indicator for active researchers?. Computers in human behavior, 55, 1001-1006.
Weller, K. (2015). Social media and altmetrics: An overview of current alternative approaches to measuring scholarly impact. In Incentives and performance (pp. 261-276). Springer International Publishing.
Zahedi, Z., Costas, R. & Wouters, P. (2014). How well developed are altmetrics? A cross-disciplinary analysis of the presence of “alternative metrics” in scientific publications. Scientometrics, 101(2), 1491-1513.