اسماعیلی، محمد؛ احدی، حسن؛ دلاور، علی و شفیعآبادی، عبدالله (1386). تأثیر آموزش مولفههای هوشهیجانی بر سلامت روان. مجلۀ روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، 13(2)، 158-165.
امیدیارجنگی، صدیقه؛ کردنوقابی، رسول و قربعلی، اکرم (1392). تأثیر آموزش هوشهیجانی بر تقویت هوشهیجانی دانشآموزان دختر آموزشابتدایی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(1)، 5-13.
جفره، منوچهر و بابابیک، ربابه (1389). استراتژیهای مدیریت تعارض و ساختارسازمانی. فصلنامة مدیریت کسبوکار، 6(2)، 189-213.
جهانیان، رمضان (1390). بررسی رابطة بین هوشهیجانی و مدیریت تعارض در مدیران. فصلنامه مدیریت، 8، 1-8.
حسنزاده، رمضان (1386). انگیزش و هیجان. تهران: انتشارات ارسباران.
خنیفر، حسین؛ مقیمی، سیدمحمد؛ جندقی، غلامرضا؛ طاهری، فاطمه و سیار، ابوالقاسم (1388). شناخت شخصیت مدیران؛ لازمة مدیریت رفتارسازمانی (مطالعه موردی مدل پنج عاملی شخصیت(Big-5) در دانشگاه علومپزشکی قم). مدیریت سلامت، 12(37)، 27-37.
شیربیم، زهرا؛ سودانی، منصور و شفیعآبادی، عبدالله (1387). اثربخشی مهارتهای مدیریت استرس بر سلامتروان دانشجویان. اندیشه و رفتار، 2(8)، 7-18.
صافی، محمدحسین؛ محمدی، فریما و کلاهی، علیاصغر (1394). رابطة رضایتشغلی با مدیریت تعارض وفرسودگی شغلی کارکنان. مجله سلامت اجتماعی مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، 2(4)،266 – 274.
طبری، مجتبی و قربانی، مهرناز (1388). نقش هوش هیجانی برشیوه تصمیمگیری مدیران. فصلنامة مدیریت، 6(16)، 30-46.
گل پرور، محسن؛ واثقی، زهرا؛ مصاحبی، محمدرضا و جوادیان، زهرا (1391). کارکردهای تعارض بینفردی و مدیریت تعارض در پیوند میان استرس و فرسودگی با پرخاشگری. مجلة روانشناسی معاصر، 7(2)، 61 – 72.
معافی مدنی، سید مهدی و تیمورزاده، ولی (1391). رابطه هوش هیجانی با درگیریشغلی در مدیریت آینده. فصلنامة پژوهشهای مدیریت، 23(97)، 65-74.
میرهاشمی، مالک؛ پاشاشریفی، حسن و ثابتی، شیما (1387). رابطهی هوشهیجانی با درگیریشغلی پرستاران. مجله اندیشه و رفتار، 3(9)، 17-26.
میکائییمنیع، فرزانه؛ احمدیخویی، شاهپور و زارع، احمد (1390). بررسی مقایسهای اثربخشی آموزش سه مهارتزندگی بر سلامتعمومی دانشجویان سال اول. دانشگة علومپزشکی مازندران، 21(85)، 127-137.
Afzular, R. (2002). A model of emotional intelligence and conflict management strategies, a study in seven countries. Interantional journal of organizational analysis, 10(4), 302–326.
Bar-on, R. (2000). The Handbook of Emotional Intelligence; To Ssey-Bass, While Company, Sanfrancisco.
Bar-on, R. (1997). A Measure of Emotional and Social Intelligence in Chicago. Canadian Journal of Behavioral Science, 18, 123- 137.
Chan, D.W. (2005). Emotional intelligence, social coping and psychological, distress among Chinese gifted students in Hong Kong. High Ability Studies, 16, 78-163.
Cohen, A. (1995). An examination of the relationships between work commitment and nonwork domains. Human Relations, 48, 239 – 263.
Cohen, M. (2004). When it comes to negotiating business conflict. Saved From: http: //Boston, biz ournals.com/Boston/Stories.
De Dreu, C. K. W., Evers, A., Beersma, B., Kluwer, E. S. & Nauta, A. (2001). A theory based measure of conflict management
strategies in the workplace. Journal of Organizational Behavior, 22, 645-668.
Fernandez-Brrocal, P. & Extremera, N. (2006). Emotional intelligence as predictor of mental, social and physical health in university students. The Spanish Journal of Psychology, 1, 45-51.
Ghaderi, K. & Mahdeyeh, O. (2016). On the examination of relationship between personality and conflict management style (Case study: Staffs of the Province of Kurdistan's Government offices). World Scientific News, 52, 81-92.
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligences: The Theory in Practice; Newyourk: Basic Book.
Hafer, J. C. & Martin, T. N. (2006). Job Involvement or Affective Commitment: A Sensitivity Analysis study of Apathetic Employee Mobility. Institute of Behavioral and Applied Management. September 1. University of Nebraska at Omaha.
Hasanvand, B. & Khaledian, M. (2012). The Relationship of Emotional Intelligence with Self-esteem and Academic Progress. International Journal of Psychology and Behavioral Sciences, 2(6), 231-236.
Kirk, B.A., Schutte, N.S. & Hine, D.W. (2008). Development and preliminary validation of an emotional self-efficacy scale. Personality and Individual Differences, 45(5), 432−436.
Mayer, J. D. & Salovey, P. (1997). What is emotion intelligence? In: Salovey P, Sluyter D.J, editors. Emotional development and emotional intelligence: Educational implications. New York: Basic Books.
Palmer, A. (2005). Principles of services marketing, McGraw Hill, Great Britain, 3th ed. pp, 211-785.
Schaufeli, W. B., Salanova, M., Gonzalez – Roma, V. & Bakker, A. B. (2002). The measurement of Engagement and burnout: A confirmative analytic approach. Journal of Happiness studies, 3, 71 – 92.
Schaufeli, W. B., Taris, W. & Van Rhenen, W. (2008). Work a holism, burnout and engagement: Three of a kind or three different kinds of employee well- being? Applied Psychology: An International Review, 57, 173 – 203.