ساجدی، محمد و اسفندیاری مقدم، علیرضا (1391). نیمرخ سواد اطلاعاتی دانشجویان دکتری و اعضای هیئتعلمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم. فصلنامة نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(1)، 93-104.
طبرسا، غلامعلی؛ شریفی، صدیقه و حسینی، سید احمد (1395). بررسی تأثیر سواد اطلاعاتی کارکنان بر چابکی سازمان. دو فصلنامة پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 8(2)، 113-136.
کیخا، بتول؛ تهمتن، ایمان و محمدی، محمدحسن (1389). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی اعضای هیئتعلمی. فصلنامة علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زابل، 88-89، 3(2)، 20-33.
نظری، مریم (1384). سواد اطلاعاتی. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک ایران.
هاشمی، سید احمد؛ همتی، ابوذر و عباسی، ابوالفضل (1394). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی اعضای هیئتعلمی واحدهای منطقة 1. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(2)، 105-126.
Bruce, C. S., Candy, P. C. & Klaus, H. (2000). Information literacy around the world: Advances in programs and research (Vol. 1). Centre for Information Studies, Charles Sturt University.
Eisenberg, M. B. &
Berkowitz, R. E. (2003).
The Definitive Big 6 Workshop Handbook (Big6 Skills) 3rd Edition 3rd Edition. Linworth Publishing Company.
Katz, I. R. & Elliot, N. (2016). Information literacy in digital environments: Construct mediation, construct modeling, and validation processes. Information literacy: Research and Collaboration Across Disciplines, 97-116.
https://wac.colostate.edu/books/infolit/
Limberg, L., Sundin, O. & Talja, S. (2013). Three theoretical perspectives on information literacy. Human IT: Journal for Information Technology Studies as a Human Science, 11(2), 93-130.
Appleton, M. & Orr, D. (2000). Meeting the needs of distance education students. Information literacy around the world. Advances in programs and research.
Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into practice, 47(3), 220-228.