اباذری، زهرا و ریگی، طاهره (1391). عادات و مهارتهای مطالعهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(6)، 848-861.
احمدی خمسی، آدرنا (1397). رابطة بین مهارتهای تفکر انتقادی و سطح تحصیلات علمی. پایاننامه کارشناسی ارشد، زبانشناسی، دانشگاه پیام نور استان گیلان.
اعظمی، زهرا و صالحینیا، حمید (1394). بررسی مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1392. مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 12(1)، 55-49.
بختیارپور، سعید (1391). رابطة تفکر انتقادی، راهبردهای فراشناختی و مدیریت زمان با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. یافتههای نو در روانشناسی، 7(22)، 19-5.
رضاییان، محسن؛ زارع بیدکی، محمد؛ باختر، مرضیه و افشارمنش، کیانوش (1393). مقایسه مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مقاطع مختلف تحصیلی در سال 1392. مجلة دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 13، 724- 715.
زارعزاده، یدالله و رسول آبادی، مسعود (1393). مهارتها و عادتهای مطالعهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و برخی عوامل مرتبط با آن. مجلهی توسعة آموزش در علوم پزشکی، 8(17)، 37-29.
سالم صافی، رضا؛ رضایی، نیره اشرف؛ شیخی، ناصر؛ خوشکلام، معصومه؛ مخدومی، خدیجه و نبی لو، بهرام (1389). بررسی شیوههای مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1385. فصلنامة دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 8(2)، 76-82.
قاسمی، فرشید؛ مهاجری، احمد؛ اسکندری، شهره و آب روشن، حسن (1392). بررسی و مقایسه مهارتهای تفکر انتقادی فرهنگیان دورههای ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیشدانشگاهی استان بوشهر و ارائه راهکارهایی جهت ارتقای تفکر انتقادی. فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 15(3)، 216-193.
موسوی، لیلا (1391). بررسی رابطه مهارتهای تفکر انتقادی با خطرپذیری و عزتنفس دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان.
علیمحمدی، ندا؛ دهقانی، مریم؛ الماسی، سعیده؛ اشترانی، الهام؛ جون بخش، فاطمه؛ پایمرد، اکوان و خلیلی، آرش (1397). بررسی ارتباط عادت مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری همدان. مجله علمی پژوهان، 16(3)، 29-38.
هاشمیان، محمدرضا و هاشمیان، علیرضا (1393). مقایسه عادتهای مطالعه دانشجویان کتابداری دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(9)، 751-757.
یغمایی، جواد، محمد خندان (1383)، کودک و مطالعه. تهران: کتابدار.
.Karadeniz, A. &Can, R. (2015). “A Research on Book Reading Habits and Media Literacy of Students at the Faculty of Education”. Social and Behavioral Sciences, 174, 4058-4067.
Kumar, S. & Sohi, A. (2013). “Study habits of tenth grade students in relation to their academic achievements”. Paripex –Indian journal of research, 2(12), 58-60.
Ling Yi, H. (2011).“Designing Serious Games to Enhance Political Efficacy and Critical Thinking Disposition for College Students: The Case of Taiwan”.
IEEE Xplore Digital library. RetrievedJuly26, 2011, (doi
: 10.1109/VS-GAMES.2011.29)
Manalo, E., Kusumi, T., Koyasu, M., Michita, Y. & Tanaka, Y. (2013). “To what extent do culture- related factors influence university students’ critical thinking use?”. Thinking Skills and Creativity, 10, 121-132.
Mashayekhi, F., Rafati, S., Mashayekhi, M., Rafati, F., Mohamadisardoo, M. R. & Yahaghi, Emad. (2014).“The relationship between the study habits and the academic achievement of students in Islamic Azad University of Jiroft Branch”. International journal of current research and academic review, 2(6),182-187.
Owusu-Acheaw, M. & Larson, A. G. (2014).“Reading habits among students and its effect on academic performance:a study of students of koforidua polytechnic”.
Library philosophy and practice (e- journal). Retrieved July 27, 2015, from
http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac
. Weiss, P. & Bazylak, J. (2014).“Impact of critical thinking instruction on first year engineering students”.
IEEE Xplore Digital library. RetrievedJanuary26, 2015, (doi
: 10.1109/IPCC.2014.7020371)
Wu, Q. (2019).“ The solutions to "absence of critical thinking" for non english majors’ students”.
Atlantis press, Retrieved March, 2019, (doi:
10.2991/icem-18.2019.116)