آگ برن، ویلیام فیلدینگ آگ و نیم کف، مایرفرانسیس (1380). زمینه جامعهشناسی. ترجمه امیرحسین آریانپور، تهران: نشر گستره.
اخوان، پیمان (1394). مدیریتدانش: کنکاشی درعوامل شکست. تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی مالک اشتر.
اخوان، پیمان. (1389). مدیریت دانش از ایده تا عمل. تهران: انتشارات آتی نگر.
اخوان، پیمان؛ جعفری، مصطفی و اختری، مریم (1391. مدیریت دانش نگاهی جامع به ابزارها و تکنیکها. تهران: رسا.
اکبری، مهدی؛ مرادی، محمود (1392). ارائه یک سیستم پشتیبان تصمیم فازی بهمنظور سنجش آمادگی سازمان جهت پذیرش مدیریت دانش. فصلنامة مدیریت توسعه فناوری، 1(1)، 99-131.
اکبرپور شیرازی، مهدی و کاظمی صفت، دره (1386). مطالعه تطبیقی مدلهای سنجش آمادگی سازمانی جهت پذیرش مدیریت دانش. مقاله برگزیده اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش.
داونپورت، تامس اج و پروساک، لارنس (1379). مدیریت دانش. ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران: انتشارات طراحی مهندسی و تأمین قطعات خودرو ایران (شرکت ساپکو).
محسن فرد رو، سهراب حمیدی، رضا یعقوبی (1380). جامعه و فرهنگ. تهران: انتشارات آرون.
انصاری، منوچهر؛ رحمانی، حسین؛ رحمانی، کمالالدین؛ حسینی، احد و حسنخانی، حسین (1390). طراحی چارچوب ارزیابی آمادگی پیادهسازی سیستم مدیریت دانش در سازمانها بر اساس عوامل حیاتی موفقیت. فرایند مدیریت توسعه، 26(1). 61-86.
برگرون، برایان (1387). اصول مدیریت دانش: درک و شناخت آنچه در KM وجود دارد یا ندارد. ترجمه منوچهر انصاری، تهران: انتشارات کتاب مهربان.
حسنقلی پور، طهمورث؛ عابدی جعفری، حسن و خطیبیان، ندا. (1388). سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمانها از طریق یک مدل بلوغ توسعهیافتۀ مدیریت دانش.
فصلنامه علوم مدیریت ایران 4(14)، 121-148.
Bassi, L. J. (2000) Measuring Knowledge Management Effectiveness. In Hermans, J. (Ed.). The Knowledge Management Yearbook. (1999 – 2000). 422- 427. USA: Butterworth-Heinemann.
Bollinger, A. S. & Smith, R. D. (2001) Managing organizational knowledge as a strategic asset. Journal of Knowledge Management, 5(1), 8-18.
Davenport, T.H. & Prusak, L. (2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston, MA.
Gefen, David & Straub, Detmar. (2005). A Practical Guide To Factorial Validity Using PLS-Graph. Published in CAIS.
Gagnon, vMarie-Pierre, Payne-Gagnon, Julie, Fortin, v Jean-Paul, Paré, Guy, Côté, José, Courcy, François. (2015).
A learning organization in the service of knowledge management: A case study ,
International Journal of Information Management, 35(5), 636-642.
Grey, D. (1996). What Is Knowledge?. University of Salford, M7 1NU.
Skyrme, D. and Amidon, d. (2000).The Knowledge Agenda. In Hermans, J. (Ed.). The knowledge Management Yearbook 1999-2000. USA: Butterworth-Heinemann.
Siemieniuch, C.E.& Sinclair, M.A. (2004) A framework for organisational readiness for knowledge management. International Journal of Operations & Production Management, 24(1) 79-98.
Zack, M. H. (1998). Developing a Knowledge Strategy. California Management Review. 41(3), 125-145.
Newman, A. (1999) Knowledge Management: Info-line, No.9903, March, 1-15.