بندریان، رضا (1388). بازاریابی و تجاریسازی فناوریهای جدید: مراحل، عوامل تسهیلکننده و کلیدی موفقیت. رشد فناوری، 5(19)، 45-39.
پورتال وزارت علوم، پژوهشها و فناوری (1397). دفتر برنامهریزی امور فناوری، جدول لیست پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، 10-88.
خدادحسینی، سید حمید و سهرابی، روحالله، (1387)، فن بازار ملی در ایران؛ چارچوب مفهومی و الزامات عملیاتی. فصلنامه اندیشه مدیریت، 3(3)، 225-256.
سالاری، امین؛ سهرابی، روحالله و حسینی، سید جمالالدین (1382). فن بازار بستر مبادلات فناوری. تهران: پارک فناوری پردیس با همکاری نشر آتنا.
طباییان، سید کمال و بوشهری، علیرضا (1385). پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه در قالب نظام ملی نوآوری: مطالعة موردی فن بازار. کنگره سراسری همکاریهای دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی.
علایی طباطبایی، سید احمدرضا (1396)، چالشهای شکلگیری بازار فناوری در کشور. نشریه پارک علم و فناوری پردیس، 49، 13-15.
غیوری، زینب و برادر، رؤیا (1396)، بررسی وضعیت و رابطة بین مدیریت دانش و ابعاد سایبرنتیک در نهاد کتابخانههای عمومی کشور. فصلنامة مدیریت اطلاعات و دانش شناسی، 4(4)، 52-41.
ملکیفر، عقیل (1382). فن بازار رویکری نو به تجارت فناوری و بازارسازی برای دستاوردهای تحقیقاتی، موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع. دفتر سیاست پژوهی فناوری دفاعی.
موحدی، مسعود و علایی طباطبایی، سید احمدرضا (1389). شناسایی و رتبهبندی موانع توسعة سامانه ملی خریدوفروش فناوری (فن بازار) در ایران. فصلنامة سیاست علم و فناوری، 3(1) ، 119-99.
موسایی، احمد؛ صدراییان، ساسان و بندریان، رضا، (1387)، مدل فرایندی تجاریسازی دانش فنی محصولات شیمیایی. رشد فناوری، 16، 8-18.
Abdlatif, N. S., Abdullah, A. & Mohadjan, N. (2016). A Pilot Study of Entrepreneurial Orientation towards Commercialization of University Research Products. Procedia Economics and Finance, 37(8), 93-99.
Flammini, S., Arcese, G., Lucchetti, M. C. & Mortara, L. (2017). Business model configuration and dynamics for technology commercialization in mature markets. British Food Journal, 119 (11). 2340-2358.
Gholami, D. & Rameazani, A. (2017). Identifying and Ranking the Components Affecting the Failure of Knowledge-based Companies in Iran and its Ranking by AHP Technique (The Case Study: Technology and Science Park of Kermanshah). Marketing and Branding Research 4(2017) 348-359.
Grueber, M. (2010) Global R&D Funding Forecast: An Overview, R&D Magazine:December 2009. Can download in: http://
www.rdmag.com/.
Han, J. (2017). Technology Commercialization through Sustainable Knowledge Sharing from University-Industry Collaborations, with a Focus on Patent Propensity, Sustainability 2017, 9, 1808; doi:10.3390/su9101808,
http://www.mdpi.com/journal/sustainability.
Hosseini, S. J., Ansari, B. & Esmaeeli, S. (2001). Factors Influencing Commercialization of Nano and Biotechnology in Agriculture Sector Of Iran. Journal of American Science,7(4), 255-258.
Gbadegeshin, S. A. (2017), Commercialization process of high technology: A study of Finnish University Spin-off. Academy of Entrepreneurship Journal, 23(2), 1-22.
Pourezzat, A. & Heidari, H. (2012). Identification and classification of challenges and barriers to knowledge commercialization by Q. Quarterly Journal of Science and Technology Policy, 4(1) p 49-62 (in Persian).
Rogers, E. W.(2001). A Theoretical Look at Firm Performance in High Tech Organizations: What Does Existing Theory Tell Us. The Journal of High Technology Management Research,12(1), 39-61.
Smulders, J. & L. Bretschger. (2007). Sustainable Use of Resources and Economic Dynamics. Journal of Environmental & Resource Economics, 36(1), 1-13.
Youngkwan, K& . Jongbok, P. (2017), Empirical Study on the Success of Technology Commercialization Projects of Firms, The Journal of Intellectual Property, 11(3), 58-76.