باتوانی آخوره، مرتضی (1385). بررسیاثربخشیروشیادگیریمشارکتی (الگوی جیگ ساو) یادگیریخودتنظیموپیشرفتیادگیریدردرستاریخدانشآموزانسالسومدورةمتوسطة شهرستاننجفآباد، پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رسولی، بهنام؛ گودرزی، حسن؛ رحمتی نجارکلائی، فاطمه و مومیوند، رحیم (1395). رابطة سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با راهبردهای خودتنظیمی دانشجویان پرستاری. مجلة پژوهش سلامت، 2(1)، 31-25.
زمانی، بیبی عشرت (1384). یادگیری و یاددة مهارتهای فناوری اطلاعات در برنامه درسی. فصلنامه کتاب، 16(1)، 185-173.
زمانی، بیبی عشرت؛ عابدی، احمد؛ سلیمانی، نسیم و امینی، نرجس (۱۳۸۹). بررسی مراحل علاقهمندی دبیران مدارس متوسطة شهر اصفهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه هال و هارد، مطالعاتآموزشو یادگیری، 2، 132-107.
سیف، علیاکبر (1380). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
نوکاریزی، محسن و دهقانی، کلثوم (1392). بررسی تأثیر مهارتهای سواد اطلاعاتی بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه بیرجند. پژوهشنامة کتابداری و اطلاعرسانی، 3(2)، 172-153.
علوی، سید سلمان؛ اسلامی، مهدی؛ مرآثی، محمدرضا؛ نجفی؛ مصطفی و رضاپور، حسین (1389). ویژگیهای روانسنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ در دانشجویان. مجلهعلومرفتاری، 4(3)، 183-89.
کدیور، پروین (1388). روانشناسی یادگیری. تهران: سمت.
--------- (1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بهمنظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه. طرح پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت.
نظری، مریم (1384). سواد اطلاعاتی. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
میرزائیان، بهرام؛ باعزت، فرشته و خاکپور، نعیمه (1390). اعتیاد به اینترنت در بین دانشجویان و تأثیر آن بر سلامت روان. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1)، 160-141.
یزدانی، فریدون (1391). طراحی ابزاری برای سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان همدان. فصلنامه فنآوریاطلاعاتوارتباطاتدرعلومتربیتی، 2(4)، 52-29.
Ahn, D. H. (2007). Korean policy on treatment and rehabilitation for adolescents’ Internet addiction. In 2007 International Symposium on the Counseling and Treatment of Youth Internet Addiction. Seoul, Korea, National Youth Commission (p: 49).
Awan, F., & Gauntlett, D. (2013). Young people’s uses and understandings of online social networks in their everyday lives. Young, 21(2), 111-132.
Bernardi;S, Pallanti.S,(2009). Internet addiction: a descriptive clinical study focusing on comorbidities and dissociative symptoms, Comprehensive Psychiatry 50 510–516.
Block, J. J. (2008). Issues for DSM-V: Internet addiction.
de Jong, F., Kollöffel, B., van der Meijden, H., Staarman, J. K., & Janssen, J. (2005). Regulative processes in individual, 3D and computer supported cooperative learning contexts. Computers in Human Behavior, 21(4), 645-670.
Griffiths, M. (1996). Gambling on the Internet: A brief note. Journal of Gambling Studies, 12(4), 471-473.
Jun, S., & Choi, E. (2015). Academic stress and Internet addiction from general strain theory framework. Computers in Human Behavior, 49, 282-287.
Katz, I. R., & Elliot, N. (2016). Information literacy in digital environments: Construct mediation, construct modeling, and validation processes. Information literacy: Research and Collaboration across Disciplines: 97-116.
Lee, B. W., & Stapinski, L. A. (2012). Seeking safety on the internet: Relationship between social anxiety and problematic internet use. Journal of anxiety disorders, 26(1), 197-205.
Lo, S.K.,Wang, C.C. & Fang, W. )2005 .(Physical interpersonal relationships and social anxiety among online game players. Cyberpsychol Behav, 8, 15-20.
Niemi, H., & Launonen, A. (2010). Towards selfregulation and social navigatio in virtual learning spaces. European Conference on Educational Research, University of Lisbon. 11-14.
Orchard, L. J., & Fullwood, C. (2010). Current perspectives on personality and Internet use. Social Science Computer Review, 28(2), 155-169.
Pintrich, P. R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International journal of educational research, 31(6), 459-470.
Siddiqi, S., & Memon, Z. A. (2016, December). Internet Addiction Impacts on Time Management That Results in Poor Academic Performance. In Frontiers of Information Technology (FIT), 2016 International Conference on (pp: 63-68). IEEE.
Schunk, D. H. & Zimmerman, B. J. (2008). Social origin of selfregulatory competence. Educational Psychologist, 32, 195-208.
Solhi M, Armoon B, Shojaeizadeh D, Haghani H. (2014). Internet addiction and its risk factors based on the theory of planned behavior among boy students. J Research Health. 4(4): 927-934.
Taylor, T., Arth, J., Solomon, A., & Williamson, N. (2007). 100% information literacy success. Clifton.
Tang, Y., & Tseng, H. W. (2013). Distance learners' self-efficacy and information literacy skills. The Journal of Academic Librarianship, 39(6), 517-521.
Young, K.S. (1999). Internet addiction: symptoms, evalution and treatment L. Vandecree K & Jacson, (edu) Innovative in clinical practice: A source book, Vol, 1719.
Young, K. S. (2004). Internet Addiction A New Clinical Phenomenon and Its Consequences. American behavioral scientist, 48(4), 402-415.
Whipp, J. L. & Chiarelli, S. (2010). Self-regulation in a web-based course: A case study. Educational Technology Research and Development, 54(4), 17-27.
Wiederhold, B. K. (2016). Low self-esteem and teens' internet addiction: what have we learned in the last 20 years?. yberpsychology, Behavior, and Social Networking. 19(6), 359-359