بیرانوند، علی و رنجبر، پروانه (1389). بررسی موانع و مشکلات موجود در کتابخانههای دانشگاهی منطقه غرب کشور جهت پیادهسازی نظام همکاری بین کتابخانهای و خدمات تحویل مدرک. دانششناسی، 2(8)، 35-48.
فرج پهلو، عبدالحسین (1392). بررسی ملاکها و عوامل مؤثر بر انتخاب کتاب توسط اعضا در کتابخانههای عمومی استان خوزستان. طرح پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. دانشگاه شهید چمران اهواز.
زارع، امین، گودینی، یاسر، ریاحی، عارف (1394). مطالعه عوامل مؤثر بر استفاده از کتابخانههای عمومی (مطالعه موردی کاربران کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه). فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 4(1 و 2)، 62-51.
مزینانی، علی (1386). کتابخانه و کتابداری. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
شهمیرزادی، طیبه و فهیمنیا، فاطمه (1388). بررسی وضعیت فراهمآوری و مجموعهسازی کتابخانههای عمومی کشور. فصلنامه کتاب، 1(20)، 136-11.
آشوغ، امران (1376). بررسی کتابخانههای عمومی گیلان. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم.
شیخ عطار، فریدالدین محمد (1383). بررسی میزان انطباق مجموعه منابع کتابخانههای عمومی وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با نیاز اعضا. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
Belline, P., & Rizzi, I. (2001). Iso 11620 stimedella. Target population indicator BIII users satisfaction. Bibliotec Oggi, 19(1), 52-68..
Drellack, G. (2011). Condition and Use of the Resources in Two Media Centers: An Evaluation (Doctoral dissertation, The College of St. Scholastica)..
Kurz, R. F. (2012). Searching for mirrors: An exploration of racial diversity in South Carolina’s public library youth collections. Columbia: University of South Carolina. ProQuest Dissertations and Theses, 333.
Lingnan Library (2002). User Satisfaction of Lingnan Univercity Library. [On-Line]. Available: http:// www.library.In>Edu.kh/User-survey. 9 Oct-Dec. 1988-247-264.
Young, B. (1998). Circulation service–is it meeting the user’s needs?. Journal of Academic librarianship, 2(3), 120–128.