با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
کیفیت خدمات
تأثیر نشانه‌های نوشتاری و تصویری در راهنمایی کاربران کتابخانه‌ها

محسن حاجی زین العابدینی؛ اکرم زین‌العابدینی

دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، تیر 1399، ، صفحه 89-102

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.59065.1469

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش نشانه‌های تصویری و نوشتاری در راهنمایی کاربران کتابخانه‌ها و ارائه الگوی پیشنهادی است.روش‌شناسی:  این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از منظر شیوه انجام، به روش پیمایشی- تحلیلی انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق‌ساخته، شامل 42 سؤال بود که برخی از نوع مقیاس لیکرت و برخی دیگر ...  بیشتر

کتابخانه دانشگاهی
بررسی وضعیت مدیریت مخاطب در وب سایت های کتابخانه ای دانشگاه های دولتی ایران

احمد عابدی؛ مریم سلامی

دوره 9، شماره 3 (پیاپی 35) ، مهر 1401

https://doi.org/10.30473/mrs.2023.69372.1577

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش تعیین وضعیت مدیریت مخاطب در وب‌سایت‌های کتابخانه‌ای دانشگاه‌های دولتی ایران است. روش‌شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ ماهیت و روش پیمایشی است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه و سیاهه وارسی برگرفته از معیارهای ارزیابی وب‌سایت‌های حاکمیتی است. سیاهه وارسی نیز توسط محقق تکمیل گردید. جامعه پژوهش ...  بیشتر

کتابخانه عمومی
بررسی تأثیر عوامل سازمانی بر عملکرد سازمانی، مطالعه موردی: کتابخانه‌های عمومی استان گیلان

علی اکبر خاصه؛ افشین موسوی چلک؛ مریم مجدهادی؛ امید علی‌پور

دوره 9، شماره4 (پیاپی 36) ، بهمن 1401

https://doi.org/10.30473/mrs.2024.69343.1576

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد از دیرباز به‌عنوان یکی از عوامل مهم موفقیت در سازمان‌های مختلف مطرح بوده است. لذا در پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین عوامل سازمانی و عملکرد سازمانی در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی با رویکرد کمی و از لحاظ چگونگی گردآوری اطلاعات پیمایشی است که با استفاده از ...  بیشتر

اشتراک دانش
مدل بهینه سازی آرمانی تسهیم دانش با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره وشبکه عصبی مصنوعی

سید حسن صادق زاده؛ محبوبه عباسی؛ مریم بیطرفان

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 18 خرداد 1403

https://doi.org/10.30473/mrs.2024.70070.1585

چکیده
  مدیریت دانش در سازمان یکی از اساسی‌ترین ارکان مدیریتی محسوب می‌شود که در عصر انفجار داده از اهمیت بالایی برخوردار است. سازمان‌ها به طور مستمر در حال تولید اطلاعات و دانش بوده و بدون یک نظام منسجم و یکپارچه جهت شناسایی، استخراج، ذخیره و تسهیم آن سازمان هرگز توانایی حضور در بازار رقابتی را نخواهد داشت. از طرفی در سالیان اخیر با ظهور ...  بیشتر