کتابخانه عمومی
ثریا ضیائی؛ نازنین زمانی بهابادی
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 87-96
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش و رفتار دانشجویان در رابطه با سرقت علمی انجام شد. روش شناسی: روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و از پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بود که 332 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافتهها: ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش و رفتار دانشجویان در رابطه با سرقت علمی انجام شد. روش شناسی: روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و از پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بود که 332 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافتهها: یافتهها نشان داد که بین نگرش و میزان سرقت علمی دانشجویان رابطه معنیداری وجود دارد. اما بین میزان سرقت علمی دختران و پسران تفاوتی وجود ندارد. نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاکی از این است که سرقت علمی در محیط دانشگاهی شایع شده است، به همین دلیل میبایست به دانشجویان در این رابطه آموزشهای لازم داده شود تا به دلیل عدم آشنایی با اصول نگارش علمی، مرتکب سرقت علمی نشوند. راهکار دیگر، در جهت جلوگیری از سرقت علمی، تصویب مقررات و آئین نامههای انضباطی در دانشگاه و اطلاع آن به دانشجویان، جهت توجه به آن میباشد..