مدیریت کتابخانه
مهسا امینی؛ میترا پشوتنی زاده
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1394، ، صفحه 39-48
چکیده
هدف: هدف اصلی این پژوهش، سنجش رضایت کتابداران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان از نرمافزار کتابخانهای این سازمان در از مولفههای «مشخصات کلی نرم افزار»، «جست و جو و بازیابی اطلاعات»، امکانات ابر داده ای، گزارش گیری، سازماندهی و ورود اطلاعات، سیاهه برداری، سفارشات و کنترل دسترسی و امنیت "است. روششناسی: ...
بیشتر
هدف: هدف اصلی این پژوهش، سنجش رضایت کتابداران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان از نرمافزار کتابخانهای این سازمان در از مولفههای «مشخصات کلی نرم افزار»، «جست و جو و بازیابی اطلاعات»، امکانات ابر داده ای، گزارش گیری، سازماندهی و ورود اطلاعات، سیاهه برداری، سفارشات و کنترل دسترسی و امنیت "است. روششناسی: پژوهش حاضر، به روش پیمایشی- توصیفی انجامشده است. جامعه پژوهش، 50نفر و شامل تمامی کتابداران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان است که از نرمافزار کتابداری این کانون استفاده میکنند. به علت قلت جامعه، روش نمونهبرداری از طریق سرشماری صورت گرفت.. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین، توزیع فراوانی، انحراف معیار) و آمار تحلیلی) آزمون t یکطرفه و آزمون فریدمن (استفادهشده است. نرمافزار مورداستفاده SPSS نسخه 16 است. یافتهها: بیشترین رضایت کتابداران و مربیان از مؤلفه «مشخصات کلی نرمافزار» با 84/7 درصد و کمترین آن از مؤلفه «امکانات ابر دادهای» با 15/2 درصد است. عوامل جمعیت شناختی تأثیر معنیداری بر میزان رضایت پاسخدهندگان نداشت. نتیجهگیری: نرمافزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نتوانسته است رضایت کتابداران را در انجام فعالیت روزانه برآورده نماید.