با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
کتابخانه دانشگاهی
بررسی رابطه هوش هیجانی کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) با کیفیت ارائه خدمات آن

فریده محبی تبار؛ زهره میرحسینی؛ سعید غفاری

دوره 5، شماره 4 ، اسفند 1397، ، صفحه 41-48

https://doi.org/10.30473/mrs.2019.34838.1308

چکیده
  هدف: هدف بررسی رابطة بین هوش‌هیجانی کتابداران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین وکیفیت خدمات کتابخانه‌های این دانشگاه است. روش‌شناسی تحقیق: روش پژوهش توصیفی و گردآوری داده‌ها از طریق پرسشنامه انجام یافت. یافته‌ها: تحلیل داده‌ها نشان داد میانگین نمرة حداقل سطح مورد انتظار کیفیت خدمات 98/5، حداکثر سطح مورد انتظار خدمات 44/7 و سطح ...  بیشتر

کتابخانه عمومی
تحلیل شکاف خدمات در کتابخانه‌های عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی شهر تهران در سال 1394

سالومه خشوعی؛ زهره میرحسینی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 77-86

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی شهر تهران انجام گرفت. روش‌شناسی: روش پژوهش، پیمایشی تحلیلی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد لایب کوآل بود. جامعه آماری شامل 46209 نفر اعضای کتابخانه‌ها بودکه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و براساس جدول مورگان، تعداد 381 ...  بیشتر

مدیریت کتابخانه
بررسی کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشگاه شیراز با استفاده از مدل لیب کوال
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1393، ، صفحه 37-49

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر که به هدف بررسیکیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشگاه شیراز صورت گرفته است می‌کوشد تا وضعیت موجودخدمات و همچنین انتظارات کاربران از این کتابخانه­ها را در دو سطح حداقل و حداکثردر هر یک از ابعاد لیب کوال («تأثیر خدمات»، «کنترل اطلاعات» و «کتابخانه به‌عنوانمکان») بررسی کند. روش­شناسی: روش پژوهشپیمایش ...  بیشتر