کتابخانه دانشگاهی
فریده محبی تبار؛ زهره میرحسینی؛ سعید غفاری
چکیده
هدف: هدف بررسی رابطة بین هوشهیجانی کتابداران دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین وکیفیت خدمات کتابخانههای این دانشگاه است. روششناسی تحقیق: روش پژوهش توصیفی و گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه انجام یافت. یافتهها: تحلیل دادهها نشان داد میانگین نمرة حداقل سطح مورد انتظار کیفیت خدمات 98/5، حداکثر سطح مورد انتظار خدمات 44/7 و سطح ...
بیشتر
هدف: هدف بررسی رابطة بین هوشهیجانی کتابداران دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین وکیفیت خدمات کتابخانههای این دانشگاه است. روششناسی تحقیق: روش پژوهش توصیفی و گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه انجام یافت. یافتهها: تحلیل دادهها نشان داد میانگین نمرة حداقل سطح مورد انتظار کیفیت خدمات 98/5، حداکثر سطح مورد انتظار خدمات 44/7 و سطح کیفیت خدمات دریافت شده دانشجویان 72/6 است. بررسی نتایج شکاف موجود بین سه وضعیت نشان داد که در مورد هر 9 شاخص (و همچنین کل کیفیت خدمات) برای هر دو مقایسة شکاف کفایت خدمات و شکاف برتری خدمات، آزمون مثبت و معنیدار است. نیز کل میانگین نمرة هر 5 حیطه هوشهیجانی کتابداران در سطح مطلوب بود. بحث و نتیجهگیری: میزان برخورداری کتابداران کتابخانههای دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) از هوشهیجانی و مؤلفههای آن در حد مطلوب هست. وضعیت کیفیت ارائة خدمات کتابخانههای این دانشگاه، حاکی از رضایت نسبی کاربران از خدمات است. و هوشهیجانی کتابداران بر کیفیت ارائة خدمات آنها تأثیر دارد.