اسفندیاری مقدم، عبدالرضا (1387). تردبان ترقی. مشهد: نشر جلیل.
ترکیان تبار، منصور (1384). بررسی میزان گرایش به مطالعه کتابهای غیردرسی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود. پژوهشهای تربیتی، 4، 1-28.
حنفی، ویدا (1394) گزارش میدانی از 60 بانوی تایبادی در مورد وضعیت مطالعه کتاب. بازیابی شده از سایت: http://taybadkhabar.ir
درباغ عنبران، جعفر (1392)، زنان چه کتابهایی مطالعه میکنند؟ بررسی گرایش موضوعی کتابهای به امانت گرفته شده در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی. سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 5(19)، 1-.23
سالاری، محمود و عابدینی دوکی، مریم. بررسی تأثیر وضعیت مطالعه بر کیفیت زندگی زنان شهر ساری. در اولین همایش ملی خواندن (کردستان، ایران، 1394).
کریمی (1391) جایگاه کتابخانههای عمومی در مطالعه زنان خانهدار، دولتی - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیتمعلم - تهران - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، کارشناسی ارشد
کریمی صدر، نجمه (1396). بررسی وضعیت مطالعه غیردرسی زنان شاغل و خانهدار شهرستان زاهدان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور.
کیانی خوزستانی، حسن و رضایی شریفآبادی، سعید و سام، شهلا (1389). بررسی وضعیت مطالعه زنان شاغل و خانهدار شهر شیراز. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 13(1)، 133-150.
محبی تفرشی، محمدمهدی (1395). شیوههای مطالعه براساس نظریههای یادگیری. تهران: دستان.
مرادمند، علی (1389). بررسی تطبیقی عوامل مشوق و بازدارنده مطالعه غیردرسی از دیدگاه دانشجویان دختر و پسر دوره کارشناسی در دانشگاه تربیتمعلم آذربایجان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 2(16)، 95-114.
نظری، اشرف و عصاره، فریده (1390). دیدگاههای دانش آموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیبکننده و بازدارنده مطالعه آزاد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23(3)، 56 تا 73.
نهاد کتابخانههای عمومی کشور (1388). تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانهها و کتابخوانی، اداره کل مطالعه مفید.
همائی، مهدی و اشرفیریزی، حسین (1392) بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی. ماهنامه علمی تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران، 11(69)، 42-54.
Ahmad, S., Dar, B. A., & Lone, J. A. (2019). Reading Habits and Attitudes of Undergraduate Students: A gender based comparative study of Government Degree College (Boys) and Government Degree College for Women, Anantnag (J & K).
Library Philosophy and Practice. Aina, A, J., Ogungbeni, J. I., & Adigun, J. A. (2011). Poor reading habits among Nigerians: The role of libraries. Library philosophy and practice. Available 20 sep, 2015, from
http://www.webpages.uidaho.edu/~mbolin/aina-ogungbeni-adigun-ogundipe.htlm
Chen, M. (2009). Influence of grade level on perceptual learning style preferences and language learning strategies of Taiwanese English as origin language learners. Learning and Inndividual Differences, 19, 304-8.
Chiu, M.M., Yin Chow, W., & McBride, C. (2000).Universals and specifics in learning strategies. Explaning Education, 19, 374-7
Mumper, M. L., & Gerrig, R. J. (2017). Leisure reading and social cognition: A meta-analysis. Psychology of Aesthetics. Creativity, and the Arts, 11(1), 109.
Pathak, R., Singla, S.K. (2017). Micro finance and women empowerment -an impact study of self help groups in Punjab. International Journal of Economic Research, 14(9), pp. 401-411
Sasi, P.K. (2014). Role of Public Libraries on Women Empowerment: A Study with Special Reference to District Library Malappuram. journal of Humanities and Social Science, 19(10), 36-42.
Tamir, D. I., Bricker, A. B., Dodell-Feder, D., & Mitchell, J. P. (2015). Reading fiction and reading minds: the role of simulation in the default network. Social cognitive and affective neuroscience, 11(2), 215-224.