فرحناز نادربیگی؛ علیرضا اسفندیاری مقدم؛ فرامرز سهیلی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 11-22
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی فعالیت علمی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در شبکه اجتماعی علمی ریسرچ گیت انجام گرفت. روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و با رویکرد دگرسنجی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش براساس آخرین آمار تا تاریخ 8/7/1396 شامل 2158 نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در شبکۀ ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی فعالیت علمی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در شبکه اجتماعی علمی ریسرچ گیت انجام گرفت. روششناسی: پژوهش حاضر کاربردی و با رویکرد دگرسنجی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش براساس آخرین آمار تا تاریخ 8/7/1396 شامل 2158 نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در شبکۀ اجتماعی علمی ریسرچگیت بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که میزان حضور مردان پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در شبکههای علمی اجتماعی ریسرچگیت به لحاظ کمی و امتیاز آرجی بیشتر از زنان است. میزان حضور، امتیاز آرجی، تعداد اقلام پژوهشی، تعداد استنادها در حوزههای مختلف علمی متفاوت است. مشارکت پژوهشگران در پرسش و پاسخ اندک بود. بحث و نتیجهگیری: با توجه به نقش مهم شبکههای اجتماعی علمی در فعالیتها و ارتباطات علمی- پژوهشی، شایسته است زمینۀ حضور و استفادۀ بهینه از قابلیتهای چنین محیطهایی برای پژوهشگران، دانشمندان و دانشجویان فراهم شود.
فرامرز سهیلی؛ فاطمه میراحمدی؛ علیرضا اسفندیاری مقدم
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 45-60
چکیده
چکیده
هدف: آشنایی با وضعیت عملکرد مدیریت در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه بر اساس الگوی تعالی سازمانی مدیریت کیفیت بنیاد اروپائی است.
روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه پژوهش تمامی کارکنان شاغل در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه که 59 بودهاند را دربر میگیرد. برای گردآوری دادهها ...
بیشتر
چکیده
هدف: آشنایی با وضعیت عملکرد مدیریت در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه بر اساس الگوی تعالی سازمانی مدیریت کیفیت بنیاد اروپائی است.
روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه پژوهش تمامی کارکنان شاغل در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه که 59 بودهاند را دربر میگیرد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه مورد تأیید بنیاد اروپائی برای مدیریت کیفیت استفاده شده و روایی آن 82/0 بهدست آمده است. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند و از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.
یافتهها: یافتهها نشان داد که جمع امتیاز عملکرد مدیریت کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه از 1000 امتیاز الگوی تعالی سازمانی مدیریت کیفیت بنیاد اروپائی، 82/489 امتیاز است. در بین معیارهای نُهگانه الگوی تعالی سازمانی، «راهبرد» و «فرآیندها، محصولات و خدمات» به ترتیب با کسب 2/57 درصد (2/57 امتیاز) و 69/51 درصد (69/51 امتیاز) از وضعیت مطلوب، بیشترین امتیازها را به خود اختصاص دادهاند و معیار «کارکنان» و «نتایج مشتریان» به ترتیب با کسب 54/44 درصد (54/44 امتیاز) و 08/46 درصد (12/69 امتیاز) از وضعیت مطلوب، کمترین امتیاز را در بین این معیارها کسب نمودهاند. بهطور کلی، بررسی مدیریت کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه نشان میدهد که عوامل «توانمندساز» با کسب مجموع 25/250 امتیاز از 500 امتیاز (1/51 درصد از وضعیت مطلوب) نسبت به عوامل «نتایج» با کسب 57/239 امتیاز از 500 امتیاز (9/48 درصد از وضعیت مطلوب) از موقعیت بهتری برخوردارند.
نتیجهگیری: نتایج این پژهش بیانگر این مطلب است که کیفیت عملکرد مدیریت کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه تا سطح مطلوب فاصله زیادی دارد و در سطح پائینی قرار دارد. با توجه به یافتهها، جهت بهبود سطح مدیریت کیفیت در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه باید معیارهای کارکنان، نتایج مشتریان، نتایج کارکنان و شراکتها و منابع را تقویت نمود تا به نتایج قابل قبول دست یافت.