با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
کیفیت خدمات
تأثیر نشانه‌های نوشتاری و تصویری در راهنمایی کاربران کتابخانه‌ها

محسن حاجی زین العابدینی؛ اکرم زین‌العابدینی

دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، تیر 1399، ، صفحه 89-102

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.59065.1469

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش نشانه‌های تصویری و نوشتاری در راهنمایی کاربران کتابخانه‌ها و ارائه الگوی پیشنهادی است.روش‌شناسی:  این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از منظر شیوه انجام، به روش پیمایشی- تحلیلی انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق‌ساخته، شامل 42 سؤال بود که برخی از نوع مقیاس لیکرت و برخی دیگر ...  بیشتر

بررسی وضعیت موجود نشریه‌های علمی دانشگاه شهید بهشتی بر اساس استانداردهای نشر مؤسسه بین‌المللی ایزو

امیررضا اصنافی؛ محمدرضا شکاری

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 27-44

چکیده
  چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود نشریات علمی دانشگاه شهید بهشتی بر اساس استانداردهای نشر مؤسسه بین‌المللی ایزو است. روش‌شناسی: روش پژوهش پیمایشی و از نوع توصیفی است. ابزار پژوهش سیاهه­ای است شامل 7 بعد، 17 مؤلفه و 88 فقره اطلاعاتی که توسط پژوهشگران از استانداردهای مختلف مؤسسه ایزو در حوزه نشر گردآوری شده است. جامعه پژوهش ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات
اثربخشی درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری: مورد پژوهی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1393، ، صفحه 78-96

چکیده
  هدف: هدف کلی این پژوهش، شناسایی اثربخشی درسکتابخانه و اصول کتابداریاز دیدگاه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاهشهید بهشتی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود ارائه این درس است. روش­شناسی: نوعپژوهش حاضر، کاربردی و روش آن پیمایشی است که با رویکرد توصیفیانجام شده است. جامعه این پژوهش، شامل 58 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی رشتهعلوم تربیتی ...  بیشتر