با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
کتابخانه عمومی
سرقت علمی ازدیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نورمشهد

ثریا ضیائی؛ نازنین زمانی بهابادی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 87-96

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش و رفتار دانشجویان در رابطه با سرقت علمی انجام شد. روش شناسی: روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- همبستگی بوده و از پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بود که 332 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. یافته‌ها: ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات
بررسی نگرش مدیران و کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی ایران به مهارت‌ها و مسئولیت‌های آتی متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی

اورانوس تاج الدینی؛ علی سادات موسوی؛ عادل سلیمانی نژاد

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 35-48

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی نگرش مدیران و کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاهی در مورد مهارت‌ها، وظایف و مسئولیت­های آینده متخصصان علم اطلاعات و دانش­شناسی و نیز فردای پیش‌روی این علم می‌باشد. روش­شناسی: این پژوهش با روش پیمایشی-تطبیقی انجام شده و جامعه آماری آن کلیه مدیران و کتابداران شاغل در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات
تحقق مدیریت دانش با رویکرد مقایسه‌ای بین کارکنان کتابخانه‌های دانشگاه‌های استان مازندران بر اساس مدل هیسیگ

مریم سلامی؛ نسیم نوبهار؛ غلامعلی رودی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 49-60

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی نگرش مدیران و کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاهی در مورد مهارت‌ها، وظایف و مسئولیت­های آینده متخصصان علم اطلاعات و دانش­شناسی و نیز فردای پیش‌روی این علم می‌باشد. روش­شناسی: این پژوهش با روش پیمایشی-تطبیقی انجام شده و جامعه آماری آن کلیه مدیران و کتابداران شاغل در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های ...  بیشتر