با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
رابطه یادگیری سازمانی با رهبری تحولی مدیران و عملکرد کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان

وجیهه فلاحتی پایین دروازه؛ احمد شعبانی؛ سید علی سیادت

دوره 7، شماره 3 (پیاپی 27) ، آذر 1399، ، صفحه 25-36

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.58145.1460

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت رابطه یادگیری سازمانی با رهبری تحولی و عملکرد شغلی کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان انجام شد.روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان در سال 1396 که تعداد آن‌ها 139 نفر بودند و از طریق ...  بیشتر

بررسی رابطه بین ابعاد رهبری اخلاقی مدیران با مسئولیت‌پذیری کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی

منصور ترکیان‌تبار

دوره 7، شماره 3 (پیاپی 27) ، آذر 1399، ، صفحه 59-68

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.60381.1477

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ابعاد رهبری اخلاقی مدیران با مسئولیت‌پذیری کتابداران کتابخانه‌های واحدهای دانشگاه  آزاد اسلامی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کتابداران شاغل در کتابخانه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 552 نفر است. حجم نمونه با استفاده از ...  بیشتر

مدیریت دانش
بررسی نقش میانجی اعتماد سازمانی در رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش از دیدگاه کتابداران دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور)

شهناز خادمی‌زاده؛ زینب محمدی

دوره 7، شماره 2 (پیاپی 26) ، تیر 1399، ، صفحه 53-66

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.59289.1471

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی اعتماد سازمانی در رابطه بین فرهنگ‌سازمانی و مدیریت دانش در کتابخانه‌های دانشگاهی شهر اهواز (شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی‌شاپور) است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر کاربردی از نوع همبستگی است که تمامی کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی‌شاپور را مورد مطالعه قرار ...  بیشتر

برنامه راهبردی
برنامه راهبردی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی: موردپژوهی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خوارزمی

محمود سنگری؛ امیر وفائیان

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1395، ، صفحه 61-73

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، ارائه و تدوین برنامه‌ریزی راهبردی براساس مدل سوات در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی مورد پژوهی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خوارزمی است. روش­شناسی: بر این اساس، پس از بیان چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی به استخراج اطلاعات و شناسایی چهار عامل مؤثر داخلی (نقاط قوت و ضعف) و خارجی ...  بیشتر

مدیریت کتابخانه
بررسی وضعیت کتابخانه پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران بر اساس اصول بازاریابی مدل 4 پی. از دیدگاه کاربران

وجیهه سعید؛ فرامرز سهیلی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1394، ، صفحه 33-42

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان بهره‌مندی کتابخانه پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران از مؤلفه­های آمیخته بازاریابی مدل 4 پی شامل مکان، تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، ترویج، قیمت (هزینه) در ارائه خدمات اطلاعاتی در این کتابخانه است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری آن کاربران کتابخانه ...  بیشتر

بررسی ارتباط اضطراب کتابخانه‌ای و تیپ‌های شخصیت درون‌گرا و برون‌گرا در دانشجویان رشته‌های انسانی دانشگاه پیام نور استان قم
دوره 1، شماره 3 ، آذر 1393، ، صفحه 61-74

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط اضطراب کتابخانه‌ای و تیپ‌های شخصیت درون‌گرا و برون‌گرا در بین دانشجویان رشته‌های انسانی دانشگاه پیام نور قم می‌باشد. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر کاربردی نوع تحقیق پیمایش - از نوع علی- مقایسه‌ای، جامعه آماری دانشجویان رشته‌های انسانی دانشگاه پیام نور قم 3297 نفر، حجم نمونه 344 دانشجو که بر اساس ...  بیشتر

مهارت‌های آموزشی کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاهی اصفهان
دوره 1، شماره 3 ، آذر 1393، ، صفحه 120-126

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی میزان مهارت‌های آموزشی کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دو دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در سال 1393 انجام شده است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه پژوهش شامل 143 نفر کتابدار شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان است که براساس فرمول ...  بیشتر