مدیریت دانش دیجیتالی
محراب نجعینژاد
چکیده
پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش پیمایشی توصیفی میباشد. جامعۀ آماری شامل 50 نفر از کاربران محیطهای اطلاعاتی و دیجیتال میباشد که بهعنوان نمونۀ در دسترس و به روش غیرتصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامۀ محققساخته با 30 سؤال در بین آنها توزیع گردید و در نهایت 44 پرسشنامه تجمیع شد. جهت بررسی پایایی پرسشنامۀ ...
بیشتر
پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش پیمایشی توصیفی میباشد. جامعۀ آماری شامل 50 نفر از کاربران محیطهای اطلاعاتی و دیجیتال میباشد که بهعنوان نمونۀ در دسترس و به روش غیرتصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامۀ محققساخته با 30 سؤال در بین آنها توزیع گردید و در نهایت 44 پرسشنامه تجمیع شد. جهت بررسی پایایی پرسشنامۀ از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد که برابر با 937/0 میباشد. بهمنظور سنجش روایی پرسشنامۀ مذکور با استفاده از روش همسانی درونی رواییسازه نتایج ضریب همبستگی بین هریک از سؤالات مؤلفهها درسطح خطای کمتر از 01/0 معنادار بودهاند که نشان میدهد. پرسشنامۀ مذکور از رواییسازه بالایی برخوردار میباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و در بخش استنباطی (آزمون t تکمتغیری) به کمک نرمافزار اس.پی.اس.اس. بهره گرفته شد. از دیدگاه کاربران نهایی، مدیریت اطلاعات دیجیتال بر هر شش مؤلفۀ رضایت مشتری (64 درصد )، وفاداری به برند (61 درصد)، کیفیت خدمات (64 درصد )، تعهد روابط (63 درصد)، تمایل به خرید (62 درصد) و همچنین تصویر ذهنی مشتری (61 درصد) تا حد زیادی نقش داشته است. میزان نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال بر کاربرپژوهی ازدیدگاه کاربران نهایی به صورت معناداری بیشتر از حدّ متوسط بوده و مدیریت اطلاعات دیجیتال تاحد زیادی (63 درصد) بر کاربرپژوهی نقش داشته است.