آزادپیلهرود، لیلا (1387). وضعیت سواد اطلاعاتی اعضای هیئتعلمی گروههای کتابداری و نقش آن بر تولید اطلاعات علمی آنان در دانشگاههای آزاد و دولتی شهر تهران. تحقیقات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصلنامه کتاب سابق)، (73)، 213-228.
بیگدلی، زاهد و ممتازان، محبوبه (1390). مقایسه سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بینالملل با دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز – شاخه آبادان. مدیریت اطلاعات سلامت، 8 (4)، 524-537.
پریرخ، مهری؛ ارسطوپور، شعله و نادری، رامین (1390). اثربخشی کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: پژوهشی با رویکرد زمینهگرا. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1(2)، 201-224.
پندپذیر، معصومه و چشمهسهرابی، مظفر (1389). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه براساس مدل شش مهارت بزرگ آیزنبرگ و برکویتز. فصلنامة تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16(2)، 119-120.
تفرشی، شکوه و انگورج تقوی، معصومه (1387). بررسی میزان سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی شهر تهران. فصلنامة دانششناسی، (31)، 29-38.
چان، سای – نوی (2003). کسب سواد اطلاعاتی، برنامه اجباری دانشجویان دوره کارشناسی: تجربه دانشگاه مالایا. ترجمه علی خسروجردی. فصلنامه کتاب، 18(72)، 315-328.
درخشان، مریم (1393). بررسی سطح مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز و سنجش نگرش آنها در زمینه نقش برنامه درسی در ارتقای آن مهارتها. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز
زمانی، عشرت (1382). استانداردهای سواد اطلاعاتی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 19(1 و 2)، 34-41.
سیامک، مرضیه (1389). تأثیر محیط دانشگاهی بر سواد اطلاعاتی دانشجویان کاردانی کتابداری و اطلاعرسانی. فصلنامة مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 21(84)، 55-71.
سیامک، مرضیه؛ علیپور ندوشن، خدیجه و خالقی، نرگس (1392). سنجش سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم، سال 1389-1390. مجلة دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2)، 23-30.
شعبانی، احمد؛ زمانی، عشرت؛ عابدی لنجی، علیرضا و سلیمانی، ناهید (1393). تعیین سطح مهارتهای سواد اطلاعاتی کتابداران سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان براساس مدل آیزنبرگ و برکویتز. فصلنامة دانششناسی، 7 (25)، 89-102.
صیامیان، حسن؛ حسینی، سپیده و قربانی، فاطمه (1386). بررسی میزان سواد اطلاعاتی و رفتار اطلاعیابی دانشجویان کارشناسی مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران. نما، 7(2).
عبدالهی، معصومه و جوکار، عبدالرسول (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 20(4)، 771-787.
فلاح، محسن و اصغری آخا، سهیلا (1389). کتابخانهها و کتابداران دانشگاهی و برنامههای سواد اطلاعاتی. کتابدار، 9 (4).
مختارپور، رضا (1386). بررسی و مقایسه رفتار اطلاعیابی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. نما، 7(2).
میرصفی، اعظم؛ رجاییپور، سعید و جمشیدیان، عبدالرسول (1390). رابطة بین سواد اطلاعاتی و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی. قابلدسترس از تارنمای: http://www.magiran.com
نظری، مریم (1385). طراحی، آزمون، اجرا و ارزیابی سواد اطلاعاتی برای دورههای تحصیلات تکمیلی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9(2).
---------- (1384). چگونه میتوان با سواد اطلاعاتی شد. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 2.
هاشمزاده، محمدجواد و یاری، شیوا (1389). توسعه سواد اطلاعاتی در آموزش عالی کشور: شناسایی عوامل مؤثر. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، (82)، 110-131.
یاری، شیوا (1390). مروری بر متون سواد اطلاعاتی در ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1).
Bordonaro, K. (2008). Exploring the connections between information literacy and writing for international students. Journal of information literacy, 2 (1).
Corrall, S. 2007. Benchmarking strategic engagement with information literacy in higher education: towards a working model Information Research. Information research, 12 (4).
Eisenberg, M. B. & Berkowitz, R. E. (1992). Information Problem-Solving: The Big Six Skills Approach. School Library Media Activities Monthly, 8(5), 27.
Hsieh, Pao-Nuan, Tao-Ming Chuang & Mei-Ling Wang (2013). A Bibliometric Analysis of the Theses and Dissertations on Information Literacy Published in the United States and Taiwan.
Springer Berlin Heidelberg. Available on:
http://link.springer.com/chapter.
Junisbai, B. Lowe, M. S. & Tagge, N. (2016). A Pragmatic and Flexible Approach to Information Literacy: Findings from a Three-Year Study of Faculty-Librarian Collaboration. The Journal of Academic Librarianship. In press.
Kavšek, T., Peklaj, C. & Žugelj, U. (2016). Information Literacy Training Evaluation: The Case of First Year Psychology Students. The Journal of Academic Librarianship, 42(4), 293-299.
Kingsley, Karl, Gillian M Galbraith, Matthew Herring, Eva Stowers, Tanis Stewart & Karla V Kingsley (2011). Why not just Google it? An assessment of information literacy skills in a biomedical science curriculum. BMC Medical Education, 11.
Kingsley, Karla V & Karl Kingsley (2009). A case study for teaching information literacy skills. BMC Medical Education, 9. Available on: http://www.biomedcentral.com.
Leung, Louis (2010). Effects of Internet Connectedness and Information Literacy on Quality of Life. Social Indicators Research, 98(2), 273-290.
Loo, Alfred and C.W. Chung (2006). A model for information literacy course development: a liberal arts university perspective. Library Review,55 (4).
Nassar, Nance (2006). Solving Information Problems the Big6 Way. Available on: www.clicweb.org
Patterson, A. (2009). A needs analysis for information literacy provision for research: a case study in University College Dublin. Journal of information literacy, 3(1).
Patterson, Emily & Tracey Muir (2014). Information literacy: a retrospective of the literature. Netherlands: SensePublishers.
Pinto, Marı´a, Antonio Pulgarı´n & M. Isabel Escalona (2014). Viewing information literacy concepts: a comparison of two branches of knowledge. Scientometrics, 98 (3), 2311-2329.
Probert, Elizabeth (2009). Information literacy skills: Teacher understandings and practice. Computers & Education, 53(1).
Shao, X. & Purpur, G. (2016). Effects of Information Literacy Skills on Student Writing and Course Performance. The Journal of Academic Librarianship, In press.