با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
تحلیـل تأثیر مدیریت دانش بـر عمـلکـرد صادرات بـا تأکید بـر نقش میانجی نوآوری، مطالعه موردی: شرکت‌های کوچک و متوسط استان اصفهان

پیمان اکبری؛ سیروس محمدی جانبازلوفر

دوره 8، شماره 4 (پیاپی 32) ، بهمن 1400، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.64327.1520

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش، تحلیل تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد صادرات با تأکید بر نقش میانجی نوآوری می­باشد.روش انجام پژوهش: جامعه آماری این پژوهش تمامی کارکنان شرکت­های کوچک و متوسط استان اصفهان (نامحدود) می­باشد که تعداد (384 نفر) از آن‌ها به روش نمونه­گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار جمع‌آوری داده­ها پرسشنامه ...  بیشتر

مدیریت دانش
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و انتقال اثربخش فناوری (مورد مطالعه: مراکز دانش‌بنیان و صنایع تولیدی استان تهران)

ودود جوان امانی؛ حمید اکبری

دوره 7، شماره 3 (پیاپی 27) ، آذر 1399، ، صفحه 37-48

https://doi.org/10.30473/mrs.2021.59326.1472

چکیده
  هدف: حرکت جریان جهانی‌شدن و شدت گرفتن رقابت در سطح بین‌الملل سبب می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده بیش از بیش به دنبال انتقال فناوری موفق به شرکت‌های خود باشند. ازاین‌رو، هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل دانشی مؤثر بر طراحی و جذب فناوری در مراکز دانش‌بنیان و صنایع تولیدی و بررسی رابطه مدیریت دانش با انتقال موفق فناوری است.روش‌شناسی: ...  بیشتر

مدیریت دانش
بررسی و تحلیل تأثیر مدیریت دانش و نوآوری فرآیند بر توسعه محصول جدید (مورد مطالعاتی - شرکت‌های کوچک و متوسط شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران)

بهروز درّی نوکورانی؛ مسعود کسایی؛ فرشید فرخی‌زاده

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1394، ، صفحه 11-22

چکیده
  هدف: امروزه به علت رشد سریع محصولات و رقابتی شدن بازار، عموماً نیاز به محصولات و خدمات جدید رشد چشم‌گیری پیدا کرده است. توسعه محصول جدید (NPD) راهکار اساسی برای بقاء شرکت‌ها در این وضعیت و دوام آن‌ها در بازار رقابتی است. در این مقاله نقش مدیریت دانش و نوآوری فرآیند بر توسعه محصول جدید در شرکت‌های کوچک و متوسط (SME‌ها) شهرک صنعتی شمس‌آباد ...  بیشتر