با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
اشتراک دانش
تاثیرگذاری مدیریت اطلاعات شخصی بر اشتراک دانش با نقش واسطه‌ای تعهد سیستم دانش پژوهش موردی: کتابداران کتابخانه های عمومی مشهد

مهدی مهرگان جم؛ فائزه دلقندی؛ مریم سلامی

دوره 9، شماره 3 (پیاپی 35) ، مهر 1401

https://doi.org/10.30473/mrs.2023.67146.1558

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرگذاری مدیریت اطلاعات شخصی بر اشتراک دانش با نقش واسطه‌ای تعهد سیستم دانش (مطالعه موردی: کتابداران کتابخانه های عمومی مشهد)انجام گرفته است.روش: پژوهش حاضر پیمایشی از نوع توصیفی – همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل تمامی 112 کتابدار فعال در کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد می‌باشد، که نمونه آماری 86 نفر ...  بیشتر

اشتراک دانش
سازماندهی و ساختار دانش در آثار علم رجال و درایه‌الحدیث

حیدر مختاری؛ نوروز شفیع تبار سماکوش

دوره 8، شماره 4 (پیاپی 32) ، بهمن 1400، ، صفحه 13-20

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.64024.1518

چکیده
  هدف: هر علمی بر‌اساس مقتضیات خودسازماندهی ویژه برای تنظیم و تنسیق دانش دارد. هدف این مقاله بررسی شیوه‌های سازماندهی دانش در آثار علم و درایه با غور در آثار مهم متقدمان است. روش‌ کار پژوهش: بر‌اساس هدف این مقاله، ضمن بازخوانی مفهوم سازماندهی دانش با مراجعه به متون قدیم و جدید، شیوه‌های این ساختار به تفکیک در رجال و درایه بررسی ‌شده ...  بیشتر

اشتراک دانش
بررسی رابطه گرایش به تسهیم دانش با ویژگی‌های شخصیتی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان همدان

مریم سلامی؛ مریم احمدی نسب؛ وحیده حجه‌فروش

دوره 8، شماره 1 (پیاپی 29) ، فروردین 1400، ، صفحه 39-48

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.63443.1507

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه ویژگی‌­های شخصیتی (روان­رنجوری، برون­‌گرایی، گشودگی، سازگاری و وظیفه‌شناسی) با گرایش به تسهیم دانش در کتابداران کتابخانه‌­های عمومی استان همدان پرداخته است.روش‌­شناسی پژوهش: پژوهش حاضر کاربردی بوده که با روش پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه‌­های ...  بیشتر

اشتراک دانش
بررسی تاثیر عوامل محیطی و فردی بر توانمندسازی استادان و کارکنان حوزه‌های علمیه شهر تبریز در اشتراک دانش آنلاین

زهرا احمدی؛ ثریا ضیایی

دوره 8، شماره 1 (پیاپی 29) ، فروردین 1400، ، صفحه 49-62

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.61196.1488

چکیده
  هدف پژوهش: از آنجایی که موضوع اشتراک دانش آنلاین یکی از محوری‌ترین نیازها در سازمان‌های دانش محور است. پس پژوهش حاضر با هدف تأثیر عوامل فردی و محیطی بر توانمندسازی استادان و کارکنان حوزه‌های علمیه شهر تبریز در اشتراک آنلاین دانش انجام شد.روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر، کاربردی و شیوه انجام گرفتن آن همبستگی، بود. جامعه آماری، شامل کلیة ...  بیشتر

اشتراک دانش
فراترکیب اشتراک دانش و رهبری تحول آفرین در ایجاد نوآوری

مژگان سادات موسویان؛ ثریا ضیایی

دوره 7، شماره 4 (پیاپی 28) ، دی 1399، ، صفحه 23-36

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.61320.1489

چکیده
  هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی منسجم و تصویر کلی از رابطه اشتراک دانش، رهبری تحول‌­آفرین و نوآوری است که این مؤلفه‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار سازمانی دارند.روش‌شناسی پژوهش: این از نظر هدف بنیادی با رویکرد کیفی و از نوع سنتز پژوهی و راهبرد، با استفاده از فراترکیب است که در این پژوهش 317 عنوان مقاله از نشریات معتبر علمی ...  بیشتر