با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
سواد اطلاعاتی
تأثیر استفاده از رسانه بر سواد سلامت معلمان با نقش میانجی خودکارآمدی

ارشاد رحمان زاده؛ فرامرز سهیلی؛ سوزان عارضی؛ اعظم احمدی گروسی

دوره 11، شماره 3 (پیاپی 42) ، مهر 1403، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/mrs.2025.72835.1603

چکیده
  امروزه استفاده از رسانه‌ به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر آموزش و پرورش برای درک بهتر استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کلاس‌های درس به‌عنوان ابزاری برای آموزش تبدیل شده است؛ بنابراین بررسی این موضوع از نظر علمی اهمیت و ارزش بالایی دارد. در این راستا، هدف پژوهش حاضر تأثیر استفاده از رسانه بر سواد سلامت معلمان دوره ابتدایی با نقش میانجی ...  بیشتر

سواد اطلاعاتی
یادگیری مادام‌العمر، سواد دیجیتال، وب 2، کارآفرینی اجتماعی.

حسین حکیمی؛ فرامرز سهیلی؛ سوزان عارضی؛ اعظم احمدی گروسی

دوره 11، شماره 2 (پیاپی 41) ، تیر 1403، ، صفحه 67-82

https://doi.org/10.30473/mrs.2025.72836.1602

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین روندهای یادگیری مادام‌العمر­، سطوح سواد دیجیتال و استفاده از ابزارهای وب 0/2 با ویژگی­های کار­آفرینی اجتماعی در بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان روانسر است. روش پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نوع همبستگی است و با روش پیمایشی اجرا شده است جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان ...  بیشتر

رابطه بین شایستگی دیجیتالی و عوامل فردی و زمینه‌ای: بررسی معلمان شهر سنندج

فرامرز سهیلی؛ سوزان عارضی؛ رزگار محمدی

دوره 8، شماره 3 (پیاپی 31) ، آبان 1400، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.63945.1517

چکیده
  زمینه و هدف: این پژوهش باهدف رابطه بین شایستگی دیجیتالی معلمان شهر سنندج و عوامل فردی و زمینه‌ای صورت پذیرفته است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان شهر سنندج برابر با 5985 بوده و حجم نمونه در این پژوهش برابر با 342 برآورد شده است، شیوه نمونه‌گیری در این پژوهش نمونه‌گیری ...  بیشتر