با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران
فناوری اطلاعات
فناوری‌های رایانه‌ای اجتماعی در همسویی دانش در کتابخانه های عمومی استان سمنان

سعید غفاری؛ مسعود بختیاری

دوره 11، شماره 2 (پیاپی 41) ، تیر 1403، ، صفحه 55-64

https://doi.org/10.30473/mrs.2024.69865.1583

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مطالعه فناوری‌های رایانه‌ای اجتماعی در همسویی دانش در کتابخانه های عمومی استان سمنان انجام شده است. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از روش پیمایشی از نوع توصیفی ـ تحلیلی و همبستگی استفاده شده است. جامعة آماری پژوهش کلیة کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال 1402 است که با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

اشتراک دانش
تاثیرگذاری مدیریت اطلاعات شخصی بر اشتراک دانش با نقش واسطه‌ای تعهد سیستم دانش پژوهش موردی: کتابداران کتابخانه های عمومی مشهد

مهدی مهرگان جم؛ فائزه دلقندی؛ مریم سلامی

دوره 9، شماره 3 (پیاپی 35) ، مهر 1401

https://doi.org/10.30473/mrs.2023.67146.1558

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرگذاری مدیریت اطلاعات شخصی بر اشتراک دانش با نقش واسطه‌ای تعهد سیستم دانش (مطالعه موردی: کتابداران کتابخانه های عمومی مشهد)انجام گرفته است.روش: پژوهش حاضر پیمایشی از نوع توصیفی – همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل تمامی 112 کتابدار فعال در کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد می‌باشد، که نمونه آماری 86 نفر ...  بیشتر

اشتراک دانش
فراترکیب اشتراک دانش و رهبری تحول آفرین در ایجاد نوآوری

مژگان سادات موسویان؛ ثریا ضیایی

دوره 7، شماره 4 (پیاپی 28) ، دی 1399، ، صفحه 23-36

https://doi.org/10.30473/mrs.2022.61320.1489

چکیده
  هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی منسجم و تصویر کلی از رابطه اشتراک دانش، رهبری تحول‌­آفرین و نوآوری است که این مؤلفه‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار سازمانی دارند.روش‌شناسی پژوهش: این از نظر هدف بنیادی با رویکرد کیفی و از نوع سنتز پژوهی و راهبرد، با استفاده از فراترکیب است که در این پژوهش 317 عنوان مقاله از نشریات معتبر علمی ...  بیشتر

مدیریت دانش دیجیتالی
سنجش عوامل مؤثر بر اشتراک دانش کارکنان آرشیو ملی ایران

آزیتا مالمیر؛ مریم سلامی

دوره 6، شماره 4 (پیاپی 24) ، اسفند 1398، ، صفحه 41-56

https://doi.org/10.30473/mrs.2020.47674.1397

چکیده
  هدف: اشتراک دانش به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش شمرده شده است. مدیران همواره با این سؤال روبرو هستند که برای رفتار اشتراک دانش کارکنان چه اقدامی باید انجام دهند. هدف از پژوهش سنجش روش‌های مؤثر بر تسهیم دانش کارکنان آرشیو ملی ایران است.  روش­‌شناسی: این پژوهش به‌ روش ‌پیمایش ‌توصیفی و با استفاده از ...  بیشتر

مدیریت دانش دیجیتالی
سنجش تاثیر عوامل انگیزشی بر تسهیم دانش (مطالعه موردی کارکنان آرشیو ملی ایران)

آزیتا مالمیر؛ ثریا ضیایی

دوره 6، شماره 1 (پیاپی 21) ، خرداد 1398، ، صفحه 11-26

https://doi.org/10.30473/mrs.2020.46415.1379

چکیده
  چکیده: هدف: تسهیم دانش بعنوان یکی از فرآیندهای حیاتی در تسریع پیاده‌سازی مدیریت دانش می‌باشد چرا که سازمان‌ها را قادر می‌سازد مهارت‌های خود را بهبود دهند و برای آنان ارزش و مزیت رقابتی می‌آفریند. هدف از پژوهش بررسی عوامل انگیزشی موثر بر تسهیم دانش کارکنان آرشیو ملی ایران است. روش شناسی: این پژوهش به‌روش ‌پیمایش‌توصیفی و با استفاده ...  بیشتر

مدیریت دانش دیجیتالی
طراحی مدل اثر اهرمی تکنولوژی اطلاعات بر بهبود مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی هوشمندی سازمانی و قابلیت اشتراک دانش در SME

یوسف محمد کریمی؛ مهدی یزدان پرست

دوره 5، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.30473/mrs.2019.44134.1369

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش طراحی الگویی برای بررسی چگونگی تأثیر قابلیت‌های پویای فناوری اطلاعات با نقش میانجی هوشمندی سازمانی و قابلیت اشتراک دانش بر بهبود مزیت رقابتی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) فعال در حوزة فناوری اطلاعات استان تهران است. روش‌شناسی: روش پژوهش در این مقاله توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل مجموعه شرکت‌های ...  بیشتر